Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οριστικό τέλος για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2050;

Ελλάδα 11:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οριστικό τέλος για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2050;

ΝΕΑ

Οριστικό τέλος για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2050;

ΝΕΑ

Εν όψει των νέων, αυστηρότερων ορίων των ρύπων για τα αυτοκίνητα, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνη, diesel) αναμένεται να αποτελέσουν παρελθόν μέχρι το 2050, σύμφωνα με τον Υπεύθυνο Εξέλιξης της Toyota κ. Seigo Kuzumaki. ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)

Advertisement
Advertisement

Όπως λοιπόν δήλωσε επίσημα το στέλεχος της ιαπωνικής εταιρείας, θα υπάρξει ένα σημείο στο άμεσο μέλλον στο οποίο τα όλο και πιο αυστηρά όρια και οι νόρμες των ρύπων ουσιαστικά θα βάλουν τέλος στα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης ή diesel και αυτό το χρονικό σημείο αναμένεται να είναι το 2050, όταν και οι εκπομπές CO2 αναμένεται να είναι κατά 90% πιο χαμηλές σε σχέση με αυτές του 2010.

Μάλιστα, ο κ. Kuzumaki τόνισε ότι για να καταφέρουν να φτάσουν σε αυτή την επίδοση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα ξεκινήσουν 10 χρόνια νωρίτερα, το 2040, να μην προσφέρουν μοντέλο που θα κινείται αποκλειστικά από κινητήρα βενζίνης ή diesel, αλλά μόνο υβριδικά, plug-in υβριδικά και φυσικά ηλεκτρικά. Το 2050 τα υβριδικά θα σταματήσουν να προσφέρονται, ώστε τελικά να έρθει και το οριστικό τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Για να προσαρμοστεί σε αυτές τις αλλαγές, η Toyota θα λανσάρει από το 2020 το πρώτο μοντέλο της από τη νέα ηλεκτρική «οικογένεια» που ετοιμάζει. Παρότι το μοντέλο αυτό θα χρησιμοποιεί τωρινού τύπου μπαταρία (ιόντων λιθίου) και θα έχει αυτονομία κοντά στα 480-500 χλμ., στόχος της Toyota είναι λίγο καιρό αργότερα να φέρει στην αγορά και τη νέα γενιά μπαταριών στερεού τύπου, που θα προσφέρει πιο γρήγορη φόρτιση, περισσότερη αυτονομία, ενώ θα έχει και λιγότερο όγκο.

Advertisement
Advertisement

Το δρόμο αυτό αναμένεται να τον πάρουν φυσικά και όλες οι υπόλοιπες εταιρείες, ώστε να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που θα φέρουν οι αυστηρότερες εκπομπές ρύπων. Θυμίζουμε ότι μόλις την προηγούμενη εβδομάδα η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε τα νέα όρια ρύπων που θα πρέπει να ακολουθήσουν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με τα οποία μέχρι το 2030 ο μέσος όρος των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων κάθε μάρκας θα πρέπει να μειωθεί κατά 30% σε σχέση με αυτόν που έχει τεθεί για το 2021 (95 γρ. CO2 ανά χλμ.).