Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Πορτογαλία το νέο KIA Rio

Ελλάδα 20:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στην Πορτογαλία το νέο KIA Rio

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Πορτογαλία το νέο KIA Rio

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η τέταρτη γενιά του κορεάτικου μικρού είναι γεγονός, με όραμα να δώσει συνέχεια στην εμπορική επιτυχία των προκατόχων της. Σημειώστε λοιπόν, 450.000 Rio πουλήθηκαν παγκοσμίως το 2016, δηλαδή το 15% των συνολικών πωλήσεων της KIA;

Advertisement
Advertisement

Αποστολή στη Λισαβόνα: Γιάννης Τσιρογιάννης

Γκολ από τα αποδυτήρια θεωρείται η εντελώς νέα και αρκετά επιθετική εμφάνιση του KIA Rio νέας γενιάς. Δεν είναι άλλο ένα μαρκετινίστικο ευφυολόγημα αλλά πραγματικότητα. Εδώ έχουμε ένα από τα πιο σπορτίφ σχήματα στην κατηγορία. Μεγαλύτερο, φαρδύτερο αλλά και συνειδητά χαμηλότερο πλέον (κατά 5 mm), διατηρεί την αεροδυναμική στο εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας για την κλάση, 0,316. Το μήκος του είναι κατά 15 mm μακρύτερο (4.065), το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 5 mm φτάνοντας τα (1.725) και το μεταξόνιο έπιασε πλέον τα 2.580 mm (10 mm περισσότερα από τον προκάτοχό του).

Κάπως έτσι ερμηνεύονται και οι πιο άνετοι χώροι στην καμπίνα επιβατών, η οποία τώρα είναι πιο προσεγμένη από πριν, με τακτοποιημένη εργονομία και πλούσιο εξοπλισμό σε όλες τις διαθέσιμες εκδόσεις. Η αλήθεια είναι πάντως ότι τα περισσότερα πλαστικά εδώ δείχνουν φθηνότερα απ’ ό,τι στην πραγματικότητα είναι.

Advertisement
Advertisement

Για πρώτη φορά, το Rio θα φορέσει τον ολοκαίνουριο 3κύλινδρο turbo T-GDI 1.000άρη βενζινοκινητήρα με απόδοση 100 και 120 ίππους (17,7 kgm ροπής). Μαζί του θα υπάρχουν δύο γνωστά ατμοσφαιρικά σύνολα MPI 1,25 και 1,4 λίτρων, που αποδίδουν 84 και 100 ίππους αντίστοιχα. Στους diesel τώρα, το «παρών» δίνει ο 1.4 CRDi, με 77 ή 90 ίππους, όλοι τους προδιαγραφών Euro 6. Ο 1000άρης ταιριάζει γάντι στο κόμπακτ αμάξωμα και προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, με αξιοσημείωτη ροπή από χαμηλά αλλά και λογική για το είδος κατανάλωση.

Στον δρόμο, το νέο Rio εκπλήσσει ευχάριστα τον οδηγό του, διαγράφοντας μάλιστα εμφατικά το αδιάφορο «οδηγικά» παρελθόν του. Οσο προκατειλημμένος και αν καθίσεις στη θέση του οδηγού, είναι ζήτημα χρόνου να διαπιστώσεις τη στροφή στη φιλοσοφία και την προτεραιότητα στο σπορτίφ κοινό των supermini.

Advertisement

Και όμως ναι, το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει το κατάλληλο βάρος, βάζει τα γυαλιά σε πολλά ευρωπαϊκά νέας κοπής, η ανάρτηση (McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω, αντιστρεπτικές δοκοί παντού) ελέγχει σωστά το αμάξωμα και δεν επιτρέπει σε καμία περίπτωση τάσεις αποσταθεροποίησης. Ακόμη κι αν προσπαθήσεις να ξεκολλήσεις εσκεμμένα την ουρά μέσα στη στροφή αποφορτίζοντας με το γκάζι, θα εισπράξεις την ουδετερότητα. Ισχυρά αποδείχθηκαν και τα φρένα του μικρού KIA. Συνολικά, το στήσιμο και η «γεύση» θυμίζουν καλοστημένο συμπαγές ιαπωνικό και μάλιστα από την καλή εποχή των τελευταίων.

Advertisement

Τόσο η έκδοση με τον 1000άρη T-GDI turbo βενζίνης όσο και αυτή με τον 1.4 CRDi πετρελαίου θα τιμώνται γύρω στις 14.000 ευρώ, εννοείται με την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση της εταιρείας.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 998 cc
Ισχύς: 100 PS /4.500 rpm
Ροπή: 17,5 kgm /1.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 10,7 sec
Μεικτή κατανάλωση: 6,8 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 94 gr/km
Βάρος: 1.155 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.065/1.725/1.450 mm
Χώρος αποσκευών: 325 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 85 ευρώ
Τιμή: 14.000 ευρώ