Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ηλεκτροκίνηση και στα βαριά φορτηγά…

Ελλάδα 14:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ηλεκτροκίνηση και στα βαριά φορτηγά…

ΝΕΑ

Ηλεκτροκίνηση και στα βαριά φορτηγά…

ΝΕΑ

Το BELAZ-75710 είναι ένα τεράστιο φορτηγό το οποίο διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Με έναν ηλεκτροκινητήρα 1,200 kW (1,632 hp) που είναι τοποθετημένος σε κάθε έναν από τους τέσσερις τροχούς του, αυτό αρκεί για να μετακινήσετε το θηρίο των 810 τόνων. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με το KOMATSU…

Advertisement
Advertisement

Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)

Το KOMATSU που βλέπετε εδώ είναι πολύ πιο ήπιο σε χαρακτηριστικά, όσο και αν ακούγεται οξύμωρο αυτό. Ζυγίζει 110 τόνους, αλλά όπως και το BELAZ, έχει και αυτό ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Σε αντίθεση με τη μηχανή της Λευκορωσίας, η οποία διαθέτει δύο μεγάλους κινητήρες που λειτουργούν ως γεννήτριες, αυτό το φορτηγό χρησιμοποιεί ένα πακέτο μπαταριών 700 kWh που αντιστοιχεί σε 4,5 τόνους του βάρους του οχήματος.

Το φορτηγό ονομάζεται E-Dumper και είναι το πνευματικό παιδί δύο εταιρειών: Kuhn (Ελβετία) AG και Lithium Storage GmbH. Αυτά τα δύο είχαν ανατεθεί από την Ciments Vigier SA για να εξελιχθεί η ηλεκτρική τεχνολογία, αντικαθιστώντας τον πετρελαιοκινητήρα του με ένα ηλεκτρικό κινητήρα.

Advertisement
Advertisement

Όσο και να έχει το όλο θέμα ακαδημαϊκό χαρακτήρα, δεν παύει να αποδεικνύει πως ακόμη και τα μεγάλα βαριά οχήματα θα οδηγηθούν αργά ή γρήγορα σε ηλεκτρικές λύσεις… Το πρωτότυπο είναι πλέον σχεδόν πλήρες και είναι έτοιμο να αρχίσει να μεταφέρει το ωφέλιμο φορτίο 65 τόνων προς τα πάνω αλλά και προς τα κάτω σε ένα λατομείο στην Ελβετία. Το καλύτερο πράγμα για την κατοχή μπαταρίας, είναι ότι το E-Dumper μπορεί να ανακτήσει ενέργεια καθώς πηγαίνει προς τα κάτω στο λατομείο για να πάρει το επόμενο φορτίο.

Τα Ελβετικά Ομοσπονδιακά Εργαστήρια Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών, εκτιμούν ότι το φορτηγό θα μπορέσει να αναγεννήσει περίπου 40 kWh ενέργειας σε κάθε μία από τις 20 καθημερινές καταβάσεις του. Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με το ίδιο ίδρυμα, ότι το E-Dumper θα είναι ένα όχημα Plus Energy επιστρέφοντας ένα πλεόνασμα 200 kWh κάθε μέρα.