Οι πόλεις που... μισούν τα diesel αυτοκίνητα (vid) | NewsAuto.gr
WebTv ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Οι πόλεις που… μισούν τα diesel αυτοκίνητα (vid)

“Πόλεμο” κυρίως με τους πετρελαιοκινητήρες, έχουν ξεκινήσει πολλές πόλεις ανα τον κόσμο. Μάλιστα κάποιες επεκτείνουν την… πολεμική διάθεση γενικότερα στα οχήματα, εκτός των ηλεκτρικών.

ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΑΚΗ (twitter.com/vassilikigew)

Στα τέλη του 2016, ο Δήμαρχος της Μαδρίτης, Manuela Carmena, επανέφερε το θέμα του αποκλεισμού των ιδιωτικών αυτοκινήτων από το κέντρο της πόλης. Στο ισπανικό ραδιοφωνικό δίκτυο Cadena Ser, επιβεβαίωσε ότι η κεντρική λεωφόρος της Μαδρίτης, Gran Via, θα επιτρέψει την πρόσβαση μόνο σε ποδήλατα, λεωφορεία και ταξί πριν τον Μάιο του 2019. Μάλιστα, μέχρι το 2025 θέλει να απαγορεύσει όλα τα πετρελαιοκίνητα στη Μαδρίτη.
Πολεοδόμοι και τους φορείς χάραξης πολιτικής σε ολόκληρο τον κόσμο σκέφτονται τρόπους, με τους οποίους οι πόλεις μπορούν να δημιουργήσουν περισσότερο χώρο για τους πεζούς και χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του αζώτου από τους diesel.

Η Μαδρίτη βέβαια, δεν είναι η μόνη πόλη που ετοιμάζεται να ακολουθήσει τέτοιου είδους στρατηγική. Πάμε να δούμε μερικές μεγάλες και γνωστές πόλεις από όλο τον κόσμο, οι οποίες προγραμματίζουν την απαγόρευση αυτοκινήτων στο κέντρο τους.

Το Όσλο έχει στόχο να απαγορεύσει όλα τα αυτοκίνητα από το κέντρο μέχρι το 2019. Το Τσενγκντού είναι πόλη της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας και σχεδιάζει να καταφέρει να δημιουργήσει μία νέα κατοικημένη περιοχή, μέχρι το 2020, όπου θα μπορείς να πηγαίνεις παντού μέσα σε μόλις 15 λεπτά με τα πόδια. Στο Αμβούργο μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες, θα προσπαθήσουν να μειώσουν σε μεγάλο βαθμό την είσοδο των αυτοκινήτων στο κέντρο της γερμανικής πόλη και να επιτρέπονται μόνο οι πεζοί και οι ποδηλάτες. Ήδη στην Κοπεγχάγη ο μισός πληθυσμός χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση το ποδήλατο για τη μεταφορά του, γι’ αυτό και έχει το χαμηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη ιδιοκτησίας αυτοκινήτου. Τώρα θέλει μέχρι το 2025 να γίνει μία πόλη με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.

Το Παρίσι θα απαγορεύσει τα diesel αυτοκίνητα και θα διπλασιάσει τους ποδηλατόδρομους. Ο πρόεδρος της πόλης υποστηρίζει ότι θα επιτρέψει σε συγκεκριμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κυκλοφορούν στο κέντρο του Παρισίου μέχρι το 2020. Στην ίδια λογική βρίσκεται και το Λονδίνο, το οποίο θέλει κι αυτό να απαγορεύσει τα diesel αυτοκίνητα από το κέντρο της πόλης. Μάλιστα, ήδη αποθαρρύνουν τη χρήση των κινητήρων ντίζελ σε ορισμένες περιοχές της πόλης με την επιβολή των 12,50$ ανά ημέρα για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα που εισέρχονται κατά τις ώρες αιχμής.

Οι Βρυξέλλες θεωρούνται από τις ευρωπαϊκές πόλεις με τα λιγότερα αυτοκίνητα, καθώς πολλοί δρόμοι στο κέντρο έχουν γίνει μόνο για πεζούς. Το Φεβρουάριο του 2016, ανακοινώθηκε ότι τα αυτοκίνητα ντίζελ που κατασκευάστηκαν πριν από το 1998 θα απαγορευτούν από το 2018. Το Μεξικό ελπίζει ότι θα απαγορεύσει περίπου 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα από το κέντρο, μέσω ενός πλάνου όπου θα καθορίζει ποια αυτοκίνητα μπορούν να οδηγήσουν κάθε μέρα, χρησιμοποιώντας ένα σύστημα εκ περιτροπής με βάση τους αριθμούς πινακίδων κυκλοφορίας.

Η Νέα Υόρκη μειώνει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων σιγά σιγά. Αν και Νέα Υόρκη δεν σχεδιάζει την πλήρη απαγόρευση αυτοκινήτων σύντομα, αλλά θέλει την αύξηση των περιοχών για πεζούς, ποδήλατα, μετρό και λεωφορεία. Λωρίδες σε δημοφιλείς περιοχές, όπως Times Square, πλατεία Herald, και Madison Square Park είναι μόνιμα μόνο για πεζούς.

Και η Αθήνα θέλει να απαγορεύσει τα diesel αυτοκίνητα, γι’ αυτό και τον Δεκέμβριο του 2016, ανακοινώθηκε ότι μέχρι το 2025 θα απαγορευτούν από το κέντρο.

Log In or Create an account