Τα προσπεράσματα απαιτούν πλέον «καρύδια»
FORMULA 1Τα προσπεράσματα απαιτούν πλέον «καρύδια»
FORMULA 1Έγινε πολύς ντόρος μετά την πρεμιέρα του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 που έγινε στην Αυστραλία, σχετικά με την αυξημένη δυσκολία στα προσπεράσματα. Μετά την Κίνα, έχουμε μία πιο σαφή εικόνα μιας και σε αντίθεση με το Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης, η Διεθνής Πίστα της Σαγκάης προσφέρεται για «επιθέσεις».
ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/PanosSeitanidis, ps@newsauto.gr)
WHAT CAR
Ναι λοιπόν, το προσπέρασμα με τα φαρδύτερα μονοθέσια που παράγουν πολύ περισσότερη κάθετη δύναμη αλλά και ακάθαρτο αέρα, είναι πιο δύσκολο. Γιατί το να ακολουθήσεις κάποιον από κοντά επηρεάζει σημαντικά την απόδοση του δικού σου μονοθεσίου. Όμως αυτή είναι μόνο η μία ανάγνωση.
Πάμε και στη δεύτερη. Συνολικά στον 56 γύρων αγώνα στην ασιατική πίστα, είχαμε 54 προσπεράσεις. Μόνο 10 από αυτές έγιναν με χρήση του DRS, πράγμα αξιοσημείωτο δεδομένου πως στη Σαγκάη έχουμε δύο ζώνες χρήσης του εν λόγω συστήματος που μέχρι πρότινος έκανε το προσπέρασμα παιχνιδάκι.
Πέρυσι είχαμε πάνω από 100 προσπεράσεις αλλά πολύ περισσότερες ήρθαν με τεχνητό τρόπο. Αυτό που είδαμε φέτος και δεν το είδαμε μόνο μία φορά, είναι πως το προσπέρασμα απαιτεί προσπάθεια. Κόπο. Ιδρώτα. «Καρύδια» στην τελική. Και φαντασία. Γιατί το DRS βοηθάει πλέον να πλησιάσεις τον προπορευόμενο και να τον βάλεις στο στόχαστρο. Η εκτέλεση του προσπεράσματος θα εξαρτάται από τις ορέξεις του διώκτη και τις ικανότητες άμυνας του διωκόμενου.
Όπως συνέβη στην περίπτωση του Sebastian Vettel που έκανε δύο καθοριστικές προσπεράσεις που τον βοήθησαν να φτάσει στην πολύ σημαντική δεύτερη θέση. Η πρώτη μετά από πολλή χαμένη ώρα πίσω από τον teammate του στη Ferrari, Kimi Raikkonen, από την εσωτερική της στροφής έξι. Δύο γύρους μετά, έκανε ίσως το εντυπωσιακότερο προσπέρασμα της ημέρας (σε στεγνό οδόστρωμα) επί του Daniel Ricciardo. Στο ίδιο σημείο αλλά αυτή τη φορά από την εξωτερική!
*That* pass by Vettel on Ricciardo ?#WheelToWheel #ChineseGP pic.twitter.com/aLWKJEZOQt
— Formula 1 (@F1) April 9, 2017
Προσπέρασμα-απάντηση σε όσους λένε πως ο Γερμανός δεν ξέρει να προσπερνάει, προσπέρασμα-απάντηση σε όσους λένε πως φέτος δεν γίνονται προσπεράσεις. Με αρωγό και τα νέα ελαστικά της Pirelli που είναι πλέον σαφές πως δίνουν στους οδηγούς τη δυνατότητα να πιέζουν στο όριο και όχι να τα προφυλάσσουν λες και είναι το πορσελάνινο σερβίτσιο της μαμάς.
Μου είναι αδιάφορες 100 αλλαγές θέσεων με το πάτημα ενός κουμπιού που δίνει ώθηση ή επειδή ο προπορευόμενος έχει ελαστικά η απόδοση των οποίων είναι έτοιμη να πέσει από το γκρεμό.
Προτιμώ 10 που θα με αναγκάσουν να χαρακτηρίσω αυτόν που περνάει μάγκα.