Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

McLaren: Δεν ξέρουμε γιατί βελτιωθήκαμε!

Ελλάδα 20:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

McLaren: Δεν ξέρουμε γιατί βελτιωθήκαμε!

FORMULA 1

McLaren: Δεν ξέρουμε γιατί βελτιωθήκαμε!

FORMULA 1

Ενδεικτική του τι ακριβώς συμβαίνει μέσα στην ομάδα είναι η δήλωση του επικεφαλής Έρικ Μπουλιέ μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών εξέλιξης χτες στο Σακχίρ. Όπως ίσως γνωρίζετε όλες οι ομάδες παρέμειναν μετά τον αγώνα στο Μπαχρέιν για δυο μέρες δοκιμών εξέλιξης. Υπάρχουν προγραμματισμένες και άλλες τέτοιες περίοδοι μέσα στη σεζόν.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Τα προβλήματα για την υβριδική μηχανή της Honda εντοπίζονται στο μικρό ηλεκτροκινητήρα (MGU-H). O ρόλος του είναι να ελέγχει το ρυθμό περιστροφής του άξονα που ενώνει το συμπιεστή με την τουρμπίνα. Ο άξονα αυτός περιστρέφεται με 125.000rpm. Αντί να λειτουργεί βαλβίδα ανακούφισης (wastegate) που διοχετεύει την ενέργεια στο περιβάλλον, ο μικρός ηλεκτροκινητήρας που είναι συνδεδεμένος πάνω στον άξονα λειτουργώντας ως γεννήτρια, τον φρενάρει και η ενέργεια διοχετεύεται απευθείας στο στρόφαλο ή αποθηκεύεται στις μπαταρίες μέσω του μεγάλου ηλεκτροκινητήρα. Αν τώρα ο άξονας πρέπει να επιταχυνθεί ώστε να μην υπάρχει υστέρηση, πάλι αναλαμβάνει ο μικρός ηλεκτροκινητήρας. Πρόκειται για καινοτόμο, πολύπλοκη τεχνολογία που πιθανόν δε θα την δούμε να περνά στην παραγωγή και ίσως μετά το 2020 πάψει να χρησιμοποιείται και στη F1.

Η τοποθέτηση, η ηλεκτρονική χαρτογράφηση, η απόδοση και η αξιόπιστη λειτουργία αυτού του μικρού ηλεκτροκινητήρα είναι οι τομείς που έκανε τη μεγάλη διαφορά τα προηγούμενα χρόνια η Mercedes. H Ηonda δεν έχει καταφέρει ακόμη να βρει αξιόπιστη λύση στη συγκεκριμένη διάταξη που να αποδίδει ικανοποιητικά, αυτή είναι η πηγή των προβλημάτων της. Στον αγώνα της προηγούμενης Κυριακής στο Μπαχρέιν κανένα μονοθέσιο δεν τερμάτισε. Μάλιστα ο Βαντούρν δεν εκκίνησε καν. Προχτές πρώτη μέρα δοκιμών μετά από δυο γύρους η MGU – H χάλασε. Την αντικατέστησαν και συμπλήρωσαν 17 γύρους χωρίς να εντοπίσουν κάποιο πρόβλημα. Ξαφνικά χτες όλα δούλευαν σωστά και ο Βαντούρν συμπλήρωσε 81 γύρους σημειώνοντας χρόνο 1:32.1 μόλις 8 δέκατα πιο αργός από το Μπότας που ήταν ταχύτερος όλων. O Βαντούρν είχε σημειώσει στις κατατακτήριες δοκιμές στην ίδια πίστα χρόνο 1:32.3.

Advertisement
Advertisement

Ερωτηθείς για το τι συνέβη ο Μπουλιέ είπε: “Δεν ξέρουμε τη φύση του προβλήματος είναι πολύπλοκο να βρουν στη Honda το λάθος. Ίσως είναι σύνθετο και οφείλεται στο μονοθέσιο δεν υπάρχει απλή εξήγηση“.