Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Μπαχρέιν: Πόσο υπερείχε η Ferrari;

Ελλάδα 2:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

GP Μπαχρέιν: Πόσο υπερείχε η Ferrari;

FORMULA 1

GP Μπαχρέιν: Πόσο υπερείχε η Ferrari;

FORMULA 1

Αναλύοντας τις επιμέρους λεπτομέρειες του αγώνα στο Σακχίρ προκύπτουν μερικά εύλογα συμπεράσματα. Με τη θερμοκρασία αέρα στους 24 βαθμούς και τη θερμοκρασία εδάφους στους 30 βαθμούς Κελσίου η προχτεσινή βραδιά στο Σακχίρ ήταν ζεστή όχι όμως όσο οι προηγούμενες.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Έτσι η θερμική καταπόνηση στα ελαστικά ήταν μικρότερη του αναμενόμενου και όλοι οι οδηγοί μπόρεσαν ν’ ακολουθήσουν στρατηγική 2 αλλαγών. Μάλιστα ο Βερλάιν με τη Sauber έκανε μόνο μια αλλαγή ελαστικών χρησιμοποιώντας την μαλακή γόμα για 45 γύρους.

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Φέτελ να στρίβει 2ος πίσω από το Μπότας καθώς κατάφερε εκμεταλλευόμενος την καθαρή πλευρά να προσπεράσει το Χάμιλτον: “Εκκίνησα οκ. Ήταν στην νεκρή μου γωνία, δεν τον έβλεπα και γι’ αυτό έχασα τη θέση” είπε ο Βρετανός οδηγός της Mercedes. Θέσεις έχασε ο Ράικονεν που εκκινούσε 5ος και βρέθηκε 7ος πίσω από το Μάσα.

Advertisement
Advertisement

gpbahrain17-action-a640
Εντυπωσιακό το τρενάκι με τα 5 μονοθέσια των 3 ομάδων στην αρχή του αγώνα. Όλοι στους πρώτους γύρους ήταν επιφυλακτικοί. 

Ο Φερστάπεν αντίθετα που ήταν 6ος κατάφερε ν’ ανέβει στην 4η θέση. Ούτε αυτός όμως ούτε ο Φέτελ δεν μπορούσαν να προσπεράσουν τις Mercedes παρότι είχαν το ρυθμό και τις πίεζαν έντονα. Ο Φέτελ αντέδρασε σ’ αυτό μπαίνοντας στα πιτ και βάζοντας ξανά την πολύ μαλακή γόμα στο 10ο γύρο. Στόχος του να κινηθεί πιο γρήγορα με το φρέσκο σετ ελαστικών. Ο Γερμανός ρίσκαρε εδώ καθώς ήταν ο πρώτος που μπήκε στα πιτ από τους πρωτοπόρους. Μπαίνοντας η διαφορά του από το Μπότας ήταν στο δευτερόλεπτο. Βγαίνοντας άρχισε να κερδίσει 1.5 sec στο γύρο πιέζοντας με τα φρέσκα ελαστικά. Αμέσως το παράδειγμά του ακολούθησε και ο Φερστάπεν που επίσης αισθανόταν ταχύτερος. Δυστυχώς για τον Ολλανδό όμως έμεινε από πίσω φρένα στον επόμενο γύρο και εγκατέλειψε. Στον 13ο γύρο η σύγκρουση Στρολ, Σάινθ έβγαλε το αυτοκίνητο ασφαλείας και όλοι όρμησαν στα πιτ. Εδώ σε πρώτη ανάγνωση ωφελήθηκαν οι Mercedes καθώς ο Φέτελ δεν μπόρεσε να επωφεληθεί από τον ταχύτερο ρυθμό που είχε από τον 10 έως τον 13ο γύρο.

gpbahrain17-action-b640
Ο Ράικονεν κολλημένος πίσω από το Μάσα στην αρχή του αγώνα.

Advertisement

Στην πράξη όμως ο Γερμανός βρέθηκε πρώτος πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας καθώς ο Μπότας που ήταν 1ος μπήκε ν’ αλλάξει ελαστικά. Ο Χάμιλτον πίσω από την πρώτη Mercedes στην προσπάθειά του να πάει αργά για να μην περιμένει σταματημένος και υπερθερμανθούν τα φρένα και η υβριδική μηχανή χωρίς ροή αέρα έκοψε υπέρμετρα με αποτέλεσμα να καθυστερήσει το Ρικιάρντο που διαμαρτυρήθηκε: Ποινή 5 sec για Χάμιλτον.

Δεν ήταν όμως το μόνο θέμα για τη Mercedes αυτό. Η πολύ μαλακή γόμα είχε διάρκεια ζωής μέχρι 26 γύρους όπως είχε φανεί στις ελεύθερες δοκιμές. Στον αγώνα ο Οκόν πράγματι συμπλήρωσε 26 γύρους με την πολύ μαλακή γόμα. Αλλάζοντας λοιπόν το σετ στους 16 γύρους (13 στον αγώνα +3 από το Q2 στις δοκιμές) ουσιαστικά απέκλεισαν την επιλογή του ενός πιτ στοπ. Βέβαια εκ των υστέρων και όπως φάνηκε από το ρυθμό του Χάμιλτον με τη μαλακή γόμα δεν ήταν εφικτή η στρατηγική της μιας αλλαγής. Ο μόνος από τους 20 οδηγούς που τερμάτισε με μια αλλαγή στην 11η θέση ήταν ο Βερλάιν στον πρώτο του αγώνα με τη Sauber.

Advertisement

pirelli-bahrain-infographic-review-a640

Ο επικεφαλής αγώνων της Pirelli, Μάριο Ίσολα δήλωσε χαρακτηριστικά: Η στρατηγική ήταν η καρδιά του συγκεκριμένου αγώνα και επηρεάστηκε σαφώς από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή του αγώνα. Σε κάθε περίπτωση η στρατηγική δυο αλλαγών ήταν ξεκάθαρα η σωστή επιλογή σ’ αυτές τις συνθήκες. Είδαμε όμως διαφορετικές εκδοχές στρατηγικής που οφείλονταν στη διαδοχή μαλακής, πολύ μαλακής γόμας που επέλεξαν οι οδηγοί. Οι πιο δροσερές συνθήκες σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες είχαν ως αποτέλεσμα μικρότερη πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης για την πολύ μαλακή γόμα και εξαίρετη σταθερότητα για τη μαλακή γόμα”.

pirelli-bahrain-infographic-review-b640tall

Advertisement

Οι Φέτελ, Ράικονεν και Μπότας μεγιστοποίησαν τη χρήση της πολύ μαλακής γόμας κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αντίθετα ο Χάμιλτον χρησιμοποίησε κυρίως τη μαλακή. Όταν οι μηχανικοί του έβαλαν δεύτερη φορά τη μαλακή γόμα ο Βρετανός ρώτησε “γιατί”, μετά το τέλος του αγώνα όμως είπε πως ήταν η καλύτερη επιλογή. Πράγματι από το γυρολόγιο φάνηκε πως με τη μαλακή γόμα ο Βρετανός μπορούσε να κρατήσει σταθερά πιο γρήγορο ρυθμό απ’ ότι οι υπόλοιποι τρεις, μάλιστα μείωσε εντυπωσιακά τη διαφορά από το Φέτελ στο τέλος.

gpbahrain17-action-c640
Ο Χάμιλτον προσπερνά το Ρικιάρντο στην προσπάθεια να φτάσει το Φέτελ. Σε δεύτερο πλάνο ο Ράικονεν και πάλι κολλημένος πίσω από το Μάσα.

Στη Ferrari από την άλλη λένε ότι ο Φέτελ έκανε διαχείριση της διαφοράς στο φινάλε και πιθανόν έχουν δίκιο. Ο Γερμανός δεν είχε λόγο να εξαντλήσει τα όρια καθότι η Ferrari είχε προβλήματα την Παρασκευή με το turbo και με τη συγκεκριμένη υβριδική μηχανή πρέπει να βγάλει ακόμη 2 αγώνες σε Ρωσία και Ισπανία. Αξίζει να σταθούμε σε μερικά σημεία ακόμη. Οι εντολές της Mercedes προς τον Μπότας ν’ αφήσει δις το Χάμιλτον να περάσει προφανώς δεν έκαναν καλό στην ψυχολογία του Φινλανδού που εκκίνησε πρώτος και τερμάτισε 3ος. Αυτό όμως είναι το προσδόκιμο για τον ίδιο φέτος καθότι είναι κάτι περισσότερο από σαφές πως η μάχη για το φετινό τίτλο αφορά 2: Τον πρωτοπόρο Φέτελ (68β.)και το Λιούις Χάμιλτον (61β.).
Εκτός βάθρου ξανά ο Ράικονεν που ήταν εκτός κλίματος στην εκκίνηση, κινήθηκε ταχύτερα μετά και κατάφερε να τερματίσει 4ος αφού πέρασε δις το Μάσα αλλά και το Ρικιάρντο. Στη Red Bull δείχνουν σημάδια σημαντικής προόδου και λογικά στους επόμενους αγώνες θα βρεθούν ξανά στο βάθρο όπως στην Κίνα.

Το φετινό πρωτάθλημα δείχνει αμφίρροπο και όπως μπορεί κανείς να δει θα κριθεί στις λεπτομέρειες, στην τύχη και στο ρυθμό εξέλιξης των μονοθεσίων. Ο Χάμιλτον αναφερόμενος στο Μπαχρέιν τόνισε πως ο ρυθμός των δυο ήταν παραπλήσιος, η ανάλυση του γυρολόγιου τον επαληθεύει αν και όποτε η Mercedes κινούνταν ταχύτερα η Ferrari αντιδρούσε ανάλογα πράγμα που δείχνει ότι είχε περιθώρια. Φαβορί στο Σότσι (30/4) είναι ξεκάθαρα η Mercedes ενώ η λογική λέει Ferrari για το Μοντμελό.