Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Μονακό: Ο Ράικονεν στην pole (updated)

Ελλάδα 6:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

GP Μονακό: Ο Ράικονεν στην pole (updated)

FORMULA 1

GP Μονακό: Ο Ράικονεν στην pole (updated)

FORMULA 1

Για πρώτη φορά από το 2008 η Ferrari παίρνει την pole position στο Μονακό. Μετά από 9 χρόνια – Γαλλία 2008 – ο Ράικονεν παίρνει πρώτη θέση στις κατατακτήριες δοκιμές.

Advertisement
Advertisement

TOY TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Μια εκπληκτική μέρα σήμερα στο Πριγκιπάτο καλοκαιρινή με 25 βαθμούς Κελσίου στον αέρα και 52 στο οδόστρωμα. Ομάδες και οδηγοί φάνηκε να βρίσκουν τα πατήματά τους στην πρωινή ώρα ελεύθερων δοκιμών. Ταχύτερες ήταν οι Ferrari με την πάρα πολύ μαλακή γόμα της Pirelli. Ούτως ή άλλως η ultrasoft γόμα ήταν η μοναδική που χρησιμοποιήθηκε και στις κατατακτήριες δοκιμές. Οι Mercedes φάνηκε ότι συνέχιζαν να προβληματίζονται για το set up.

To ξεκίνημα των κατατακτήριων δοκιμών βρήκε τους 20 οδηγούς στη μάχη της 15αδας και του Q1. Μετά τον πρώτο γύρο προσπαθειών ο Φερστάπεν με την Red Bull ήταν ταχύτερος όλων με το Φέτελ ν’ ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής. Ο Ρομάν Γκροζάν είχε μια εντυπωσιακή στιγμή στη Μιραμπό όταν έχασε τον έλεγχο της Haas. Με κάποιο περίεργο τρόπο ο Γάλλος κατάφερε να μείνει ανέπαφος να γυρίσει και να συνεχίσει. Πραγματικά εντυπωσιακό. Ο Μάρκους Έρικσον χτύπησε τη Sauber πίσω δεξιά και το ελαστικό βγήκε από τη ζάντα. Φυσιολογικά δεν μπόρεσε να συνεχίσει Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Γκροζάν να παλεύει για την 15αδα και τελικά τα κατάφερε να προκριθεί πετώντας έξω την τελευταία στιγμή τη Force India του Σεμπαστιάν Οκόν. Επιπλέον αποκλείστηκαν από τη συνέχεια o Πασκάλ Βερλάιν (Sauber), ο Πάλμερ (Renault) και ο Στρολ (Williams).

Advertisement
Advertisement

Button-mon17-a640

Το ξεκίνημα του Q2 άλλαξε τα δεδομένα. Όλοι οι οδηγοί πίεσαν και ο Χάμιλτον στην πρώτη του γρήγορη προσπάθεια έχασε το πίσω μέρος της W08 στην στροφή Μασνέ. Πρόκειται για μια γρήγορη ανηφορική καμπή ακριβώς πριν το Καζίνο που τα μονοθέσια ανεβαίνουν με περισσότερα από 220km/h. Ο Χάμιλτον κατάφερε με αστραπιαία αντίδραση στο τιμόνι να προλάβει το πίσω μέρος χωρίς να χτυπήσει στις μπαριέρες. Ήταν χαρακτηριστική αντίδραση του Βρετανού με το χέρι αμέσως μετά σα να κάηκε. Ο Ράικονεν έκανε ρεκόρ πίστας σταματώντας το χρονόμετρο στο 1:12.231. Πίσω του βρέθηκε ο Φέτελ ενόσω ο Χάμιλτον δυσκολεύονταν να κάνει έναν αλάνθαστο γύρο. Το ένα λάθος έφερε το άλλο και τελικά ο Βρετανός αποκλείστηκε από τη συνέχεια καθώς στην τελευταία γρήγορη προσπάθειά του αναγκάστηκε να κόψει στο τέλος γιατί στο τελευταίο sector είχε βγει ο Βαντούρν και υπήρχε κίτρινη σημαία. Ο Ολλανδός ακούμπησε δυνατά με την εμπρός δεξιά ρόδα την μπαριέρα της Πισίνας και μετά με την ανάρτηση σπασμένη βρέθηκε μετά το σικέιν στην μπαριέρα. Ο Χάμιλτον υποχρεωτικά έκοψε και βρέθηκε εκτός δεκάδας. Εκτός του Βρετανού αποκλείστηκαν από τη συνέχεια ο Μάσα (Williams), ο Μάγκνουσεν (Haas), ο Χούλκενμπεργκ (Renault) και ο Κβίατ (Toro Rosso).

Button-mon17-d640

Advertisement

Είναι η πρώτη φορά φέτος που οι δυο McLaren μπήκαν στη 10αδα. O Μπάτον ήταν 10ος, ο Βαντούρν 7ος και μένει να δούμε αν αύριο θα μπορέσουν να δώσουν στην ομάδα τον πρώτο της βαθμό.

Το ξεκίνημα του Q3 η μάχη της pole βρήκε ως φαβορί τις Ferrari. Οι οδηγοί έκαναν δυο γύρους για να φέρουν τα ελαστικά στην ιδιανική θερμοκρασία λειτουργίας. Ο Ράικονεν έκανε από την αρχή τον ταχύτερο χρόνο και στη συνέχεια βελτίωσε και άλλο. Όσο κι αν προσπάθησαν οι Φέτελ και Μπότας δεν κατάφεραν να τον φτάσουν. Η διαφορά τους όμως ήταν στα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Στα 43 χιλιοστά ο Φέτελ, στα 45 χιλοστά ο Μπότας και ανάμεσά τους μόνο 2 διαφορά. Οι Ferrari λοιπόν για 2η φορά φέτος έκαναν το 1-2 και μένει να δούμε αν αυτό θα τους επιτρέψει να έχουν έλεγχο στη στρατηγική του αγώνα αύριο. Με το πέσιμο της καρό σημαίας ο Ράικονεν σήκωσε απλά το χέρι για να το πανηγυρίσει. Δέχτηκε χωρίς ιδιαίτερη έκφραση τα συγχαρητήρια του Φέτελ.

Advertisement

Ήταν ήρεμος στις δηλώσεις του και το μεγάλο ερώτημα ενόψει της αυριανής μάχης είναι αν θα μπορέσει να κερδίσει για πρώτη φορά από το Άμπου Ντάμπι το 2013. Με το Χάμιλτον εκτός 10αδας πιθανόν η Ferrari να έχει την πολυτέλεια να μην δώσει εντολή για να αφήσει ο Iceman το Φέτελ να περάσει. Συνολικά η F1 χρειάζεται μια νίκη του Ράικονεν ύστερα από τόσο καιρό. Επιπλέον θα συμβάλλει σημαντικά στην ψυχολογία του Φινλανδού και θα έχει ευεργετικό αντίκτυπο στη μάχη του πρωταθλήματος κατασκευαστών.

raikkonen-monaco17-e640tall

Μετά το τέλος της διαδικασίας ο Ράικονεν δήλωσε: “Ουάου σπουδαία, σίγουρα δεν ήταν εύκολα αυτό το Σαββατοκύριακο είναι πάντα περίεργο να πας γρήγορα εδώ. Το μονοθέσιο ήταν σπουδαίο στις κατατακτήριες δοκιμές το διασκέδασα. Θα προσπαθήσω για το καλύτερο αύριο“.

Advertisement

Από την πλευρά του ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Σεμπάστιαν Φέτελ, συνεχάρη το Ράικονεν: “Μπράβο στον Κίμι τα κατάφερε καλά, πάντα μπορείς να πας λίγο γρηγορότερα. Το μονοθέσιο ήταν καλό. Εξεπλάγην από τη Mercedes δε ξέρω τι προβλήματα είχαν όμως ο Βάλτερι στο τέλος ήταν πολύ δυνατός. Η Ferrari έχει πολλούς οπαδούς και σ’ αυτή τη διαδρομή βρίσκονται πιο κοντά μας οπότε θα είναι ένα από τα καλύτερα σημεία του πρωταθλήματος“.

Ο Βάλτερι Μπότας που εκκινεί 3ος αύριο συμπλήρωσε: “Έκανα σπουδαίο γύρο. Είναι από τις πιο απαιτητικές πίστες νοητικά“. O Φινλανδός δεν είχε πετύχει κάτι καλύτερο από την 10η θέση στο παρελθόν στο Μονακό.

Εντυπωσίασε ο Σάινθ που έφερε την Toro Rosso στην 6η θέση.
Συνολικά η κατάταξη ήταν:
GP-Monaco17-q3-Times640