Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

F1, χειμερινές δοκιμές εξέλιξης: Είναι νωρίς για συμπεράσματα;

Ελλάδα 5:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1, χειμερινές δοκιμές εξέλιξης: Είναι νωρίς για συμπεράσματα;

FORMULA 1

F1, χειμερινές δοκιμές εξέλιξης: Είναι νωρίς για συμπεράσματα;

FORMULA 1

Το κρύο, το χιόνι, το νέο οδόστρωμα αλλά και οι πιο μαλακές γόμες της Pirelli διαμόρφωσαν μια δυναμική την 1η βδομάδα δοκιμών εξέλιξης στη Βαρκελώνη.

Advertisement
Advertisement

ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Είναι γεγονός πως με το θερμόμετρο να είναι σταθερά σε μονοψήφιες ενδείξεις δεν μπορούν εύκολα να εξαχθούν συμπεράσματα για τις ισορροπίες δυνάμεων των νέων μονοθεσίων της F1. Αυτό γίνεται κυρίως διότι η χαμηλή θερμοκρασία αμβλύνει τα όποια προβλήματα απαγωγής θερμότητας μπορεί ν’ αντιμετωπίζουν τα νέα μονοθέσια. Προβλήματα που θα γίνουν έντονα σε θερμοκρασίες μεγαλύτερες κατά 30 βαθμούς Κελσίου και αντιπροσωπευτικές των συνθηκών που θα αντιμετωπίσουν το καλοκαίρι οι ομάδες. Είναι χαρακτηριστικό ότι την 1η βδομάδα δεν υπήρξαν έντονα προβλήματα αξιοπιστίας σε καμία ομάδα και όλοι συμπλήρωσαν αρκετά χιλιόμετρα.

Μιλώντας σχετικά ο Μάριο Ίσολα, επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli τόνισε: «Οι καιρικές συνθήκες ήταν κρύες και μη αντιπροσωπευτικές κατά τη διάρκεια του 1ου τεστ. Ειδικά την Τετάρτη η θερμοκρασία έφτασε στους 0 βαθμούς Κελσίου ενώ έπεσε και χιόνι. Τούτου δοθέντος οι χρόνοι από την πρώτη κιόλας μέρα με ίδια γόμα ήταν ταχύτεροι από τους αντίστοιχους περσινούς την πρώτη μέρα. Τη δεύτερη μέρα δε οι χρόνοι ήταν ταχύτεροι από τους συνολικά ταχύτερους χρόνους του πρώτου τεστ το 2017. Αυτό οφείλεται σ’ έναν αριθμό παραγόντων όπως η πιο λεία επιφάνεια του νέου οδοστρώματος που στρώθηκε πρόσφατα. Επίσης ρόλο έχει παίξει και η φυσιολογική βελτίωση των μονοθεσίων του 2018. Οι ομάδες δοκίμασαν τις περισσότερες από τις γόμες της γκάμας συμπεριλαμβανομένη της νέας ροζ, εξαιρετικά μαλακής γόμας “Pink Hypersoft”. Επίσης δοκίμασαν τα ενδιάμεσα και βρόχινα ελαστικά τόσο στην κανονική όσο και στην μαλακή τους έκδοση. Επιπλέον οι συνθήκες την Πέμπτη ήταν τέτοιες που μας επέτρεψαν να διαπιστώσουμε το σημείο όπου χρειάζονταν αλλαγή από βρόχινα σε ενδιάμεσα ελαστικά και από ενδιάμεσα σε σλικ. Αυτή η πληροφόρηση είναι σημαντική. Παρότι είναι δύσκολο να βγάλει κανείς οριστικά συμπεράσματα απ’ αυτή τη δοκιμή η συμπεριφορά των ελαστικών δεικνύει αύξηση στην απόδοση κάτι που είναι στις προσδοκίες μας. Την δεύτερη βδομάδα περιμένουμε καλύτερες καιρικές συνθήκες στη Βαρκελώνη. Αυτό θα οδηγήσει σε αυξημένη δραστηριότητα στην πίστα και τα δεδομένα πιθανόν θα μας επιτρέψουν να φτάσουμε σε πιο ασφαλή συμπεράσματα».

Advertisement
Advertisement

Μέχρι και χιόνι είδαμε στη Βαρκελώνη την προηγούμενη βδομάδα.

Συνολικά οι χρόνοι από την 1η βδομάδα δοκιμών ήταν:

ΟΔΗΓΟΣ

ΟΜΑΔΑ

ΧΡΟΝΟΣ

ΓΟΜΑ

Hamilton

Mercedes

1m19.333s (Day 4)

MEDIUM

Vettel

Ferrari

1m19.673s (Day 2)

SOFT

Vandoorne

McLaren

1m19.854s (Day 4)

HYPERSOFT

Bottas

Mercedes

1m19.976s (Day 2)

MEDIUM

Ricciardo

Red Bull

1m20.179s (Day 1)

MEDIUM

Magnussen

Haas

1m20.317s (Day 4)

SUPERSOFT

Verstappen

Red Bull

1m20.326s (Day 2)

MEDIUM

Raikkonen

Ferrari

1m20.506s (Day 1)

SOFT

Hulkenberg

Renault

1m20.547s (Day 1)

MEDIUM

Alonso

McLaren

1m20.929s (Day 4)

SUPERSOFT

Sainz

Renault

1m20.940s (Day 4)

MEDIUM

Stroll

Williams

1m21.142s (Day 4)

SOFT

Gasly

Toro Rosso

1m21.318s (Day 2)

SOFT

Kubica

Williams

1m21.495s (Day 2)

SOFT

Sirotkin

Williams

1m21.822s (Day 2)

SOFT

Ocon

Force India

1m21.841s (Day 2)

SOFT

Perez

Force India

1m21.973s (Day 4)

SOFT

Hartley

Toro Rosso

1m22.371s (Day 1)

SOFT

Grosjean

Haas

1m22.578s (Day 1)

SOFT

Leclerc

Sauber

1m22.721s (Day 4)

SOFT

Ericsson

Sauber

1m23.408s (Day 1)

SOFT

Mazepin

Force India

1m25.628s (Day 1)

MEDIUM

Από την πλευρά του ο παγκόσμιος πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον που ήταν και ο ταχύτερος της 1ης εβδομάδας είπε: «Όσο πιο κοντά βρεθεί ο ανταγωνισμός τόσο το καλύτερο γι’ αυτόν που κερδίζει. Είναι σημαντικό για μένα όσοι με συναγωνίζονται να έχουν ανάλογο εξοπλισμό και να είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχουν μόνο μικρές διαφορές που οφείλονται στον οδηγό. Είναι συναρπαστικό όταν τα μονοθέσια είναι ισοδύναμα. Θέλω να κερδίζω χωρίς να έχουν προβλήματα οι αντίπαλοί μου, αποδίδοντας καλύτερα. Δείχνουν γρήγορα τα μονοθέσια των Red Bull και Ferrari αλλά ακόμη είναι νωρίς για συμπεράσματα».