F1: Οι αλλαγές του 2017 | NewsAuto.gr
FORMULA 1

F1: Οι αλλαγές του 2017

Μετά από 3 χρόνια σχετικής σταθερότητας στους τεχνικούς κανονισμούς η Formula 1 θα προχωρήσει φέτος σε σημαντικές αλλαγές. Η κεντρική ιδέα είναι φαρδύτερα μονοθέσια και ελαστικά έτσι ώστε το σύνολο να δείχνει πιο επιθετικό. Επιπλέον οι αεροτομές θα είναι φαρδύτερες και το πίσω φτερό θα βρίσκεται χαμηλότερα απ’ ότι το 2016.

TOY TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Συνολικά οι αλλαγές διαστάσεων είναι:

2016                                  2017

Ελαστικά Εμπρός 245mm 305mm
Πίσω 325mm 405mm
Ανάρτηση Μήκος 1800mm 2000mm
Μπράτσα +/- 5 μοίρες +/- 10 μοίρες
Εμπρός  πτέρυγα Αεροτομή 1650mm 1800mm
Πίσω πτέρυγα Αεροτομή 750mm πλάτος,

950mm ύψος

950mm πλάτος,

800mm ύψος

Διαχύτης 125mm ύψος, 1000mm πλάτος, ξεκινά από τον πίσω άξονα 175mm ύψος, 1050 mm πλάτος, ξεκινά 175mm εμπρός από τον πίσω άξονα
Σώμα Πλάτος 1400mm 1600mm
Βάρος 702kg 722kg

Θα είναι ταχύτερα τα μονοθέσια;
Ζητούμενο όλων αυτών των αλλαγών πέρα από τη δραματοποίηση του σχήματος είναι και η βελτίωση του ρυθμού περιστροφής των μονοθεσίων. Η FIA υιοθετώντας αυτές τις αλλαγές έθεσε ως στόχο τη βελτίωση κατά 3 sec ανά γύρο μέσω της αεροδυναμικής απόδοσης και των φαρδύτερων ελαστικών. Σύμφωνα με το διευθυντή αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Τότο Βολφ τα μονοθέσια του 2017 θα είναι πιο δυσκολοδήγητα καθώς θα έχουν πιο υψηλά πλευρικά φορτία (G): “Χρειαζόμαστε ταχύτερα μονοθέσια για να έχουμε καλύτερο θέαμα”.
Βασικό ερώτημα είναι αν με τα ταχύτερα χάρη στη βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση μονοθέσια θα διευκολυνθούν τα προσπεράσματα. “Νομίζω ότι χρειαζόμαστε περισσότερη μηχανική και όχι αεροδυναμική πρόσφυση. Αν οι στροβιλισμοί στο πίσω μέρος του μονοθεσίου δε μας επιτρέπουν να πλησιάσουμε, τότε δεν αλλάζει κάτι” τόνισε ο Χάμιλτον.
Αρκετοί πιστεύουν πως η επιρροή της εμπρός αεροτομής στη συνολική απόδοση του μονοθεσίου θα μειωθεί καθότι θα αυξηθεί η απόδοση του διαχύτη και του πατώμα

Φαρδύτερα ελαστικά
Το αυξημένο πλάτος των εμπρός και πίσω ελαστικών υιοθετήθηκε με στόχο την αύξηση της μηχανικά παραγόμενης πρόσφυσης. Η αύξηση στην επιφάνεια επαφής είναι της τάξεως του 30%. Η Pirelli έχει δημιουργήσει και μια νέα γενιά γομών που παρουσιάζουν πολύ καλύτερη αντίσταση στην θερμική καταπόνηση. Δεν αναμένεται τα νέα ελαστικά να έχουν θεαματικές διακυμάνσεις στην απόδοσή τους. Εκτιμάται πως στη συνολική βελτίωση του ρυθμού των μονοθεσίων, το 50% θα οφείλεται στα νέα φαρδύτερα ελαστικά.

2017-test-pirelli-fiorano-b640

Υβριδικές μηχανές
Τους ασκήθηκε σκληρή κριτική το 2014 που υιοθετήθηκαν αλλά θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται τουλάχιστον ως και το 2020. Το κόστος ενοικίασής τους για το 2017 πέφτει κατά 1 εκ. ευρώ το 2017 για τις ιδιωτικές ομάδες, και θα μειωθεί άλλα 3 εκ. ευρώ το 2018. Αυτή τη στιγμή κατασκευαστές υβριδικών μηχανών στη F1, υπάρχουν 4 (Mercedes, Ferrari, Renault, Honda). Με στόχο να μειωθούν οι διαφορές ανάμεσα στις υβριδικές μηχανές των 4 κατασκευαστών αίρονται οι περιορισμοί στην εξέλιξη θα υπάρχει όμως ένα όριο στην πίεση των turbo. Επιπλέον κάθε οδηγός κατά τη διάρκεια της σεζόν θα έχει διαθέσιμες 4 υβριδικές μηχανές αντί για 5. Αυτό γίνεται στο πλαίσιο περιορισμού του κόστους. Επιπλέον αν κάποια ομάδα έχει μείνει χωρίς υβριδική μηχανή (σ.σ: αυτό δε συμβαίνει φέτος) τότε ο κατασκευαστής που παρέχει μηχανές στις λιγότερες ομάδες είναι υποχρεωμένος να προμηθεύσει την ομάδα που έχει μείνει χωρίς μηχανή. Τέλος θα αυξηθεί ο ρυθμός περιστροφής και η ένταση του ήχου.

Οδηγοί
Μένει να μάθουμε αν τελικά θα οδηγεί ο Μπότας για τη Mercedes το 2017. Σίγουρα όμως θα δούμε σημαντικές διαφορές στην απόδοση των οδηγών καθώς τα νέα μονοθέσια απαιτούν διαφορετικές ικανότητες και χειρισμό. Πιθανόν οδηγοί όπως ο Φέτελ ή ο Αλόνσο να έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν περισσότερο τα νέα μονοθέσια. Για παράδειγμα η προστασία των ελαστικών δε θα έχει και τόση σημασία καθώς αυτά δε θα φθείρονται εύκολα.

Σύστημα προστασίας
Το HALO δε θα υιοθετηθεί το 2017 παρά τις δοκιμές που έγιναν. Υπάρχουν διαμαρτυρίες για περιορισμό της ορατότητας και για την αισθητική του.

bottas-usa16-halo-a640

Πρόγραμμα
Φέτος θα γίνουν 20 αγώνες, το πρωτάθλημα ξεκινά στις 26/3 στην Αυστραλία. Υπάρχουν 3 αγώνες τον Απρίλιο (9/4 Κίνα, 16/4 Μπαχρέιν, 30/4 Ρωσία) δυο αγώνες το Μάιο (14/5 Ισπανία, 28/5 Μονακό), δυο αγώνες τον Ιούνιο (11/6 Καναδάς, 25/6 Μπακού), 3 αγώνες τον Ιούλιο (9/7 Αυστρία, 16/7 Βρετανία, 30/7 Ουγγαρία), ένας αγώνας τον Αύγουστο (Βέλγιο 27/8), δυο το Σεπτέμβριο (Ιταλία 3/9, Σιγκαπούρη 17/9), τέσσερις αγώνες τον Οκτώβριο (Μαλαισία 1/10, Ιαπωνία 8/10, ΗΠΑ 22/10, Μεξικό 29/10) και δυο το Νοέμβριο (Βραζιλία 12/11, Άμπου Ντάμπι 26/11). Σε σχέση με το 2016 δεν υπάρχει στο πρόγραμμα το Γερμανικό GP οπότε έχουμε έναν αγώνα λιγότερο.

  • Nick

    Χρειαζοταν αυτό το αρθρο. Να δουμε φετος σε ποιους οδηγους θα ταιριαξουν περισσοτερο τα νεα μονοθεσια, μπορει να δουμε καποιες αλλαγες ισορρπιων, αλλα 4 κινητήρες το 2017!!! Τραγικο, σε κανα/δυο χρονια θα το πανε στον ένα, θα γινει η f1 αγωνες αντοχης. Δεν γινεται racing ετσι. Ελευθερια στην εξελιξη κινητηρων είναι μονο για το 2017?? Ο Newey θα κανει παλι το θαυμα του φετος?? εκει εναποθέτω τις ελπιδες μου για να εχει ενδιαφερον το πρωταθλημα φετος κ αν γινει κανα ΘΑΥΜΑ από Ferrari, κατι που ειναι απιθανο.
    Πολιτικη: Δινω ελευθερια εξελιξης αεροδυναμικης κ κινητηρα, παιρνω μηχανικη προσφυση και λάστιχα. Ουσιαστικα οι γερμανοι δινουν 1 κ κερδιζουν 3 τομεις (σε κινητηρα θα είναι παλι πιο μπροστα απο τον ανταγωνισμο αλλα ευχομαι με πιο μικρη διαφορα από περυσι) κ η αυξηση μηχανικης προσφυσης κ τα σκληρα ελαστικα σιγουρα βοηθουν πολύ την Mercedes.

Log In or Create an account