Peugeot 3008 1.6 BlueHDi: Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της χρονιάς | NewsAuto.gr
ΔΟΚΙΜΕΣ

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi: Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της χρονιάς

Στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης ανακοινώθηκε πως το νέο Peugeot 3008, με 319 βαθμούς, βραβεύτηκε με τον τίτλο «Car of the Year 2017». Βάζουμε στο μικροσκόπιο το ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της χρονιάς και αναφέρουμε….

Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)

Νέα γενιά, μεγάλες προσδοκίες, πολύ ψηλά ο πήχης. Μέχρι εδώ θα μπορούσε να είναι μια τετριμμένη εισαγωγή οποιουδήποτε μοντέλου. Η διαφορά είναι, πως εδώ μιλάμε ξεκάθαρα για ένα από τα καλύτερα Peugeot των τελευταίων ετών, χωρίς υπερβολή. Από πού να αρχίσεις και που να τελειώσεις στο νέο Peugeot 3008. Σχεδίαση, ποιότητα, κύλιση, ηχομόνωση, άνεση, χώρους, δυναμικά χαρακτηριστικά. Για πάμε να μπούμε μέσα…

Με μια πρώτη ματιά εδώ έχουμε άλματα στους τομείς της ποιότητας των υλικών, του φινιρίσματος αλλά και της premium αίσθησης. Αφήνεις το οπτικό σκέλος και περνάς στο πρακτικό. Ακουμπάς το χέρι σου σε όλο το μήκος του ταμπλό και καταλαβαίνεις από την αφή πως έχεις να κάνεις με μαλακό αφρώδες ακριβό υλικό που πιθανότατα θα συναντούσες σε ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης και ακριβότερης κατηγορίας!

Επαναλαμβάνεις τη διαδικασία και επιβεβαιώνεσαι. Όχι τσιγκουνιές, όχι πειραματισμοί. Η σχεδίαση ορίζεται από το μικρό βολάν και τα πολύ ιδιαίτερα όργανα (το αναλογικό στροφόμετρο μετρά ανάποδα, από δεξιά προς τα αριστερά). Συνολικά το ντιζάιν είναι αλλού, πολύ «προχώ» όχι μόνο για λέοντα ή στην κατηγορία αλλά γενικότερα. Προφανώς το πρωτότυπο μεταφέρθηκε αυτούσιο και αυτό είναι είδηση.

peugeot-3008-interior-640

Τα άνετα καθίσματα είναι σήμα κατατεθέν της Peugeot και πολύ χρήσιμα στα πολύωρα ταξίδια. Σε ό,τι αφορά τους χώρους, το 308 ικανοποιεί μια ιδιαίτερα απαιτητική οικογένεια τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους.

Πολύ καλό είναι το σύγχρονο σύνολο πετρελαίου άμεσου ψεκασμού των 1,6 λίτρων Peugeot 3008 BlueHDi με τους 120 ίππους και τα 30,6 kgm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Σπρώχνει το απόβαρο εύκολα και πρόθυμα χάρη στην αυξημένη ροπή του και συνεργάζεται άψογα με το άμεσο στη λειτουργία κιβώτιο έξι σχέσεων με τη σωστή κλιμάκωση των σχέσεων. Οι προσπεράσεις είναι εύκολες και -κυρίως- ασφαλείς κάτω από όλες τις συνθήκες.

Η απόκοσμη κύλιση είναι το πρώτο στοιχείο που αποκομίζεις πίσω από το τιμόνι του. Ιδανικό φιλτράρισμα σε κάθε κακοτράχαλο οδόστρωμα, σωστή ηχομόνωση και αίσθηση ενός συμπαγούς πεντάθυρου το οποίο διαθέτει λίγο περισσότερο ύψος συγκριτικά με ένα καλοστημένο γαλλικό hatch.

Peugeot-3008-2017-640

Όσο ανεβάζεις ρυθμό πιάνεις τον εαυτό σου να ξεστομίζει επαίνους. Αναβαθμισμένη κύλιση, σωστή στήριξη των τροχών και μια κατευθυντικότητα η οποία αρνείται στους εμπρός τροχούς να ξεκολλήσουν από την άσφαλτο. Στις απανωτές στροφές το παιχνίδι είναι ατελείωτο, με το άμεσο και λαλίστατο τιμόνι να δίνει τον τόνο, το κιβώτιο να αλλάζει ευχάριστα τις σχέσεις και το πλαίσιο να ακολουθεί κάθε προσταγή.

Τα φρένα είναι πάντα εκεί όποτε τα χρειαστείς και η ανάρτηση δίνει σεμινάρια ισορροπίας, χωρίς μάλιστα να είναι σφιχτή. Μιας και σοφά δεν υπάρχει η κοστοβόρα τετρακίνηση από κάθε άποψη, οι εκτός δρόμου δυνατότητες του νέου Peugeot 3008 εξασφαλίζονται εν μέρει από το σύστημα Advanced Grip Control, μέσω πέντε διαφορετικών προγραμμάτων (Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF). Επίσης ο περιπετειώδης λέοντας υιοθετεί στον εξοπλισμό και σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Assist Descent Control) με ταχύτητες έως 3 km/h.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.560 cc

Ισχύς: 120 PS/ 3.500 rpm

Ροπή: 30,5 kgm/ 1.750 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Επιτάχυνση 0-100 km: 11,2 sec

Τελική ταχύτητα: 189 km/h

Μικτή κατανάλωση (/100 km): 6,5 lt (δοκιμής)

Εκπομπές CO2: 111 gr/km

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Βάρος: 1.375 kg

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.447/1.841/1.624 mm

Χώρος αποσκευών: 591 lt

Τέλη κυκλοφορίας: 109 ευρώ

Τιμή: Από 29.400 ευρώ

 

Log In or Create an account