Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ποιο diesel;

Ελλάδα 13:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποιο diesel;

ΝΕΑ

Ποιο diesel;

ΝΕΑ

Ταξιδεύοντας ανά τον κόσμο και μιλώντας με ανθρώπους που κινούν τα νήματα της Παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι σαφής η πρόθεση των εταιρειών να στραφούν προς τους κινητήρες βενζίνης τα επόμενα χρόνια, κυρίως σε ότι αφορά τα μηχανικά σύνολα μικρού κυβισμού.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ

Την τάση αυτή την έχουμε γράψει – αναλύσει αρκετές φορές, προσπαθώντας να μεταφέρουμε το τι έρχεται στην αυτοκινητοβιομηχανία. Καταλαβαίνω ότι κάποιοι εκνευρίζονται, γιατί προφανώς νιώθουν ότι «προσβάλουμε» την επιλογή τους. «Δεν ξέρω τι λέτε αλλά εγω πάω Θεσσαλονίκη με 50€» λέει ο άλλος νιώθοντας χαρούμενος για αυτό. Σωστά, άλλο να πληρώνεις στο πρατήριο 50 ευρω για να γεμίσεις -έχοντας σε κάποιες περιπτώσεις και μεγαλύτερη αυτονομία ανα λίτρο- και άλλο 60 ευρώ που πλήρωνες με βενζίνη. Βέβαια όλα αυτά τα… δεκάρικα της διαφοράς, τα έχεις πληρώσει μαζεμένα στην αξία αγοράς του αυτοκινήτου ( + 2.500 με 3.500€ η διαφορά). Αλλά αυτό κανένας δεν το σκέφτεται στο πρατήριο…

Τα diesel αυτοκίνητα είναι το νέο… παιχνιδάκι μας, το οποίο μάθαμε πολύ αργότερα από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους, οι οποίοι ήδη το γυρνάνε στη βενζίνη, τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά.

Advertisement
Advertisement

Όμως τα δεδομένα αλλάζουν άρδην και αυτό πρέπει να το δούμε κατάματα. Πολλές εταιρείες ανακοινώνουν πως δεν θα τοποθετήσουν μικρούς diesel στα νέα τους μοντέλα (προσφάτως η Toyota για το CH-R), ενώ ήδη εταιρείες που τεχνολογικά θεωρούνται (από την αγορά) ιδιαίτερα μπροστά από τις εξελίξεις, έχουν καταργήσει την παραγωγή τέτοιων κινητήρων, όπως για παράδειγμα έχει κάνει η Volvo.
Η Skoda δε θα τοποθετήσει τον 1.6lt diesel στο Kodiaq, ενώ έχει βάλει τον 1,4lt βενζίνης.

Η παραγωγή diesel κινητήρων είναι ασύμφορη, γιατί απλά δεν μπορούν να καλυφθούν οι αυστηρές προδιαγραφές ρύπων της Ε.Ε. Και αν ποτέ η Ένωση σοβαρευτεί και αποφασίσει να εφαρμόσει τη νομοθεσία που η ίδια έχει ψηφίσει, ΚΑΝΕΝΑΣ σημερινός diesel δε θα μπορούσε να πουληθεί, αφού όλοι ξεπερνούν τα όρια εκπομπής του Αζώτου!
Οι «εγκέφαλοι» των εταιρειών έχουν πέσει πάνω στους κινητήρες βενζίνης, οι οποίοι πλέον είναι πολύ κοντά σε κατανάλωση με τους diesel.

Για παράδειγμα το νέο Nissan Micra, το οποίο οδηγήσαμε στην Κροατία. Η κατανάλωση που καταγράψαμε με το νέο κινητήρα βενζίνης των 0,9lt απόδοσης 90PS ήταν στα 5,9lt/100 km και χωρίς καμία… έκπτωση στον τρόπο οδήγησης και με δύο επιβάτες να μεταφέρονται με αυτό.

micra_petrol

Η κατανάλωση με τον βενζίνης 0,9lt

Advertisement

Την επόμενη ημέρα στο ίδιο αυτοκίνητο, με τον diesel των 1,5lt απόδοσης επίσης 90PS, με έναν επιβάτη (δηλαδή σχεδόν -100 κιλά) στην ίδια διαδρομή, καταγράψαμε κατανάλωση 5,2lt/100km.

micra_diesel

Η κατανάλωση με τον πετρελαίου 1,5lt

Κακά τα ψέματα, η διαφορά κατανάλωσης των δύο κινητήρων δεν μπορεί να αποσβέσει τη διαφορά που θα έχουν στην τιμή, ούτε σε τρία χρόνια, έστω κι αν ακόμα το πετρέλαιο είναι οικονομικότερο από την βενζίνη…

Advertisement

Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα πλέον και ας το δούμε καθαρά. Το τέλος των μικρών diesel κινητήρων πλησιάζει…