Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Υπάρχει φθηνό και καλό… ντιζελάκι;

Ελλάδα 23:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Υπάρχει φθηνό και καλό… ντιζελάκι;

ΝΕΑ

Υπάρχει φθηνό και καλό… ντιζελάκι;

ΝΕΑ

Με αμείωτους ρυθμούς συνεχίζεται η εισαγωγή μεταχειρισμένων ντίζελ οχημάτων, τεχνολογίας Euro4 ή και παλαιότερων, τα οποία απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Advertisement
Advertisement

Επιμέλεια: Κώστας Φούζας

Η κατάσταση με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ντίζελ μοιάζει να έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο. Η ανάγκη για οικονομία στις μετακινήσεις, λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης, αυξάνει συνεχώς τη ζήτηση για πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.

Ωστόσο στην ελληνική αγορά δεν υπάρχουν διαθέσιμα  ντίζελ μεταχειρισμένα, καθώς μέχρι το 2011 υπήρχε η σχετική απαγόρευση και κατά συνέπεια το «πάρκο αυτοκινήτων» είναι σχεδόν μηδενικό. Έτσι, τη στιγμή που όλη η Ευρώπη ετοιμάζεται να «πετάξει» από τις πόλεις τα ντίζελ (δείτε εδώ και τη σχετική απόφαση που υπέγραψε ο Δήμαρχος Αθηναίων), εμείς εισάγουμε αυτοκίνητα ξεπερασμένης τεχνολογίας και πρακτικά επικίνδυνα για την ασφάλεια και το περιβάλλον.

Advertisement
Advertisement

Υπάρχει φθηνό και καλό… ντιζελάκι;

Κατηγορηματικά όχι! Τα εισαγόμενα  μεταχειρισμένα ντίζελ που βλέπετε σε ορισμένες εμπορίες έχουν-στην πλειοψηφία των περιπτώσεων-500.000 με 600.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ. Δηλαδή έχουμε να κάνουμε με αυτοκίνητα που έχουν κατά κάποιο τελειώσει τον κύκλο ζωής τους. Σε γενικές γραμμές, η εισαγωγή ενός «καλού» πετρελαιοκίνητου, με λίγα χιλιόμετρα, είναι  ασύμφορη από άποψη τιμής (πλησιάζει τα επίπεδα ενός καινούργιου). Το αποκορύφωμα της μπίζνας που έχει στηθεί έχει και άλλες προεκτάσεις. Πωλούνται στους καταναλωτές ντίζελ αυτοκίνητα που ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για αυτοκίνητα, χρονολογίας πριν το 2008, που είναι τεχνολογίας Euro 4 ή και προγενέστερης, για τα οποία η απαγόρευση συνεχίζει να ισχύει. Δηλαδή σε περίπτωση τροχονομικού ελέγχου σου βεβαιώνεται χρηματικό πρόστιμο 150 ευρώ και σου αφαιρούνται τα στοιχεία κυκλοφορίας και το δίπλωμα  για 30 ημέρες.

Πώς βγάζεις άδεια κυκλοφορίας για Euro4 ντίζελ, ενώ απαγορεύεται;

Advertisement

Από το ρεπορτάζ που κάναμε και τις πληροφορίες που συλλέξαμε προκύπτει ότι ορισμένοι έμποροι-η μειοψηφία φυσικά!- συμβουλεύουν τους υποψήφιους αγοραστές να στραφούν άφοβα σε ένα «φθηνό» ντιζελάκι παλιάς τεχνολογίας, με την δικαιολογία ότι η Αστυνομία δεν θα τους σταματήσει ποτέ!

Παράλληλα, επειδή η έκδοση άδειας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη δεν είναι νόμιμη, ζητείται από τον ιδιοκτήτη να κάνει μια υπεύθυνη δήλωση ότι κατοικεί μόνιμα σε πόλη εκτός κέντρου (πχ στη Θήβα ή στα Μέγαρα). Έτσι όλα γίνονται νόμιμα. Αρκεί να μην σε σταματήσουν για έλεγχο. Μήπως, τελικά, η λύση είναι να σταματήσει εντελώς η εισαγωγή αυτής της κατηγορίας οχημάτων; Όχι μόνο για το περιβάλλον, αλλά και για τη δική μας ασφάλεια!

Advertisement

Διαβάστε ΕΔΩ το άρθρο “ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΩΝ DIESEL το οποίο έχουν διαβάσει πάνω απο 1.300.000 αναγνώστες

 

 

Advertisement