Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ισονομία; Ισοτιμία;

Ελλάδα 4:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ισονομία; Ισοτιμία;

ΝΕΑ

Ισονομία; Ισοτιμία;

ΝΕΑ

Βασικές αρχές που πρέπει να διέπουν με βάση το Σύνταγμα των Ελλήνων κάθε νόμο ή εφαρμογή του. Αρχές που καταστρατηγούνται πλήρως στην περίπτωση των τελών κυκλοφορίας και του φόρου πολυτελούς διαβίωσης για τα αυτοκίνητα.

Advertisement
Advertisement

Το θέμα δεν είναι πολιτικό, αυτά έκαναν οι προ – προηγούμενοι, οι προηγούμενοι και ετοιμάζονται να επαναλάβουν οι σημερινοί.

Προφανώς πίσω από κάποιο γραφείο στο Υπουργείο Οικονομικών κρύβεται κάποιος φωτεινός παντογνώστης που όταν ζορίσουν τα πράγματα βγάζει το παλιό τεφτέρι και λέει: Αν αυξήσουμε τόσο τα τέλη κυκλοφορίας θα μαζέψουμε τόσα, αν αυξήσουμε τόσο το φόρο πολυτελούς διαβίωσης θα πάρουμε τόσα. Είναι και εύπεπτο πολιτικά κάτι τέτοιο γιατί στο βάθος της χαιρέκακης σκέψης μας υπάρχει το: «αφού διαβιείς πολυτελώς… πλήρωνε» άρα βάρα!

Η πραγματικότητα βέβαια είναι τελείως διαφορετική. Κάθε φορά που ο εν λόγω φωστήρας πέρασε μια τέτοια ιδέα το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους είδε τα συνολικά έσοδα να μειώνονται. Για κάθε σετ πινακίδων που κατατίθεται, το κράτος δε χάνει μόνο τα τέλη κυκλοφορίας (σ.σ: σε σωστό πνεύμα η τροπολογία  που ψηφίστηκε προχτές για την αναλογική καταβολή σε μηνιαία βάση)  αλλά και το ΦΠΑ από καύσιμα, σέρβις, ανταλλακτικά, ελαστικά, φόρο ασφαλίστρων και άλλα.

Advertisement
Advertisement

Βέβαια δεν υπάρχει κάποιο εργαλείο που να τα μετράει όλα αυτά οπότε ο φωστήρας συνεχίζει να επαίρεται πως η ιδέα του έφερε κάποια έσοδα. Αφού τα έφερε, την επαναφέρει σήμερα προτείνοντας εκ νέου αύξηση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης. Που θα εφαρμοστεί με βάση τον κυβισμό και όχι την αξία του οχήματος. Το δίλιτρο 10ετίας με εμπορική αξία 8000 ευρώ είναι τεκμήριο πολυτελούς διαβίωσης. Το 1800σαρι των 50 χιλιάδων ευρώ δεν αποτελεί πολυτελή διαβίωση.

Παραθέτουμε ένα ακραίο παράδειγμα για να κατανοήσετε το μέγεθος της στρέβλωσης και αδικίας που συντελείται ειδικά όσον αφορά στα παλιά απαξιωμένα δίλιτρα αυτοκίνητα που αγοράστηκαν πριν το Νοέμβριο του 2010 και καλούνται να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας 660 ευρώ και τέλος πολυτελούς διαβίωσης περίπου άλλα τόσα. Σύνολο 1300 ευρώ για ένα αυτοκίνητο που η εμπορική αξία του δεν υπερβαίνει κατά πολύ αυτό το ποσό. Την ίδια στιγμή αν κάποιος αγοράσει σήμερα αυτοκίνητο αξίας 175 χιλιάδων ευρώ με κυβισμό 1.5lt (BMW i8), τότε σύμφωνα με το κράτος δε διαβιεί πολυτελώς (κάτω από 1929cc), ούτε υπόκειται σε τέλη κυκλοφορίας (49gr CO2/km). Πιο τρανταχτό παράδειγμα όπου καταργούνται οι αρχές της ισονομίας και της ισοτιμίας δεν υπάρχει.

Αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως πρέπει να τα βάλουμε με το τεχνολογικό θαύμα της BMW (σ.σ: στο i8 αναφέρομαι) ούτε να ξεχνάμε πως ο αγοραστής του καλείται να πληρώσει πενταψήφιο αριθμό ευρώ σε φόρο κτήσης.

Advertisement

Δεν γίνεται όμως αγαπητέ φωστήρα, εκεί στο Υπουργείο Οικονομικών να πάρεις και πάλι λεφτά από τα απαξιωμένα δίλιτρα αυτοκίνητα με κυκλοφορία πριν το 2010. Πολύ απλά γιατί δεν υπάρχουν!