Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Άμπου Ντάμπι: Η βραδιά του μεγάλου τελικού!

Ελλάδα 8:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

GP Άμπου Ντάμπι: Η βραδιά του μεγάλου τελικού!

FORMULA 1

GP Άμπου Ντάμπι: Η βραδιά του μεγάλου τελικού!

FORMULA 1

Σ΄ ένα απαράμιλλο σκηνικό πάνω στο τεχνητό νησί Yas Island και την υπερσύγχρονη πίστα Yas Marina Circuit θα αναδειχτεί την Κυριακή ο φετινός πρωταθλητής.

Advertisement
Advertisement

TOY ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Οι δυο οδηγοί της Mercedes, Lewis Hamilton και Νίκο Rosberg διεκδικούν τον παγκόσμιο τίτλο στο μεγάλο φινάλε του φετινού πρωταθλήματος. Μετά από 18 αγώνες οι δυο μονομάχοι έχουν κερδίσει στους 15 ο Hamilton έχει πάρει 10 νίκες και ο Rosberg 5. Ο Hamilton προηγείται στη βαθμολογία με 17 βαθμούς διαφορά αλλά οι κανονισμοί προβλέπουν πως στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς θα δοθούν διπλοί βαθμοί. Ο νικητής θα πάρει 50 βαθμούς, ο δεύτερος 36, ο τρίτος 30 και ούτε ο καθεξής. Αν οι Mercedes κάνουν το 1-2 όπως έχει συμβεί στους 11 από τους 18 αγώνες τότε πρωταθλητής θ’ αναδειχτεί ο Hamilton. Ο Hamilton έχει πάρει ήδη ένα πρωτάθλημα με τα χρώματα της McLaren το 2008 με συγκλονιστικό τρόπο στον τελευταίο γύρο του τελευταίου αγώνα. Ο Rosberg δεν έχει αντίστοιχη επιτυχία τα πρώτα του βήματα στο μεσαίο σκαλί του βάθρου τα έκανε με την Mercedes. Ο 29χρονος Γερμανός έχει μόνο 8 νίκες στο ενεργητικό του, κέρδισε για πρώτη φορά στην Κίνα το 2012. Αντίθετα ο συνομήλικος του Hamilton έχει 32 νίκες, η πρώτη εξ’ αυτών ήρθε το 2007 στον Καναδά για λογαριασμό της McLaren.

Advertisement
Advertisement

Σενάρια τίτλου
Ο Rosberg θα γίνει πρωταθλητής αν:
Κερδίσει και ο Hamilton δεν έρθει 2ος
Τερματίσει 2ος και ο Hamilton είναι εκτός 5αδας
Τερματίσει 3ος  και ο Hamilton είναι εκτός εξάδας

Ο Hamilton θα γίνει πρωταθλητής αν:
Τερματίσει 1ος ή 2ος
Τερματίσει 3ος, 4ος, 5ος και δεν κερδίσει ο Rosberg
Αν ο Rosberg τερματίσει 6ος.

Την Κυριακή όταν θα δύει ο ήλιος στον Περσικό κόλπο και θα ανάβουν τα φώτα του Yas Hotel όλα θα είναι έτοιμα για την εκκίνηση του μεγάλου τελικού. Πρόκειται για αγώνα μοναδικού χαρακτήρα που ξεκινά με τη δύση του ηλίου και ολοκληρώνεται υπό το φως των προβολέων. Διεξάγεται για 6η χρονιά, τις πρώτες δυο κέρδισε ο Vettel, αλλά το 2011 ένα κλατάρισμα ελαστικού τον έβγαλε εκτός μάχης και η νίκη πήγε στο Hamilton. Πρόπερσι ήταν η σειρά του Raikkonen να πάρει για λογαριασμό της Lotus την 1η του νίκη άμα την επιστροφή του στη F1. Πέρυσι κέρδισε ξανά ο Vettel σ’ ένα σερί 9 νικών ήταν η 7η συνεχόμενη νίκη του και η 3η σε 5 αγώνες στη Yas Marina.

Advertisement

Το 2010 στη Yas Marina Circuit κρίθηκε το πρωτάθλημα με το Vettel να εκμεταλλεύεται την ολιγωρία των Alonso-Webber ώστε να γίνει ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία.
Το 2010 στο φινάλε του πρωταθλήματος, ο Alonso με τη Ferrari έχασε την ευκαιρία να πάρει τον 3ο του τίτλο κολλημένος πίσω από τη Renault του Petrov. Φέτος ο 26χρονος Γερμανός ήδη τέσσερις φορές πρωταθλητής πολύ δύσκολα θα είναι σε θέση να διεκδικήσει τη νίκη από τους μονομάχους του τίτλου, Hamilton και Rosberg. Παίρνει όμως τη θέση του Alonso στη Ferrari από το 2015, ο Ισπανός δεν αποκλείεται να επιστρέψει στη McLaren.

Advertisement

Στο Yas Circuit υπάρχουν δυο ζώνες DRS (Drag Reduction System) στις δυο μεγάλες ευθείες που οριοθετούνται από τις στροφές 7-8 και 10-11.

Η επιφάνεια του οδοστρώματος είναι λεία και υπάρχει μια ποικιλία στροφών 90 μοιρών. Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό του αγώνα είναι ότι όπως στο Μπαχρέιν, ξεκινά αργά το απόγευμα και τελειώνει το βράδυ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να πέφτει η θερμοκρασία της πίστας πράγμα που επηρεάζει τη στρατηγική. Φέτος στον τελευταίο αγώνα θα μοιραστούν διπλοί βαθμοί οπότε το κέρδος είναι πιο μεγάλο. Οι ομάδες θα επικεντρώσουν την προσοχή τους στη στρατηγική, θέλοντας να σιγουρέψουν τον τερματισμό. Ο καιρός συνήθως είναι ζεστός και χωρίς υγρασία, οπότε τα δυο πιο γρήγορα ελαστικά στη γκάμα της Pirelli, η πολύ μαλακή και η μαλακή γόμα ταιριάζουν καλά με τα χαρακτηριστικά της πίστας. Η πολύ μαλακή γόμα αποδίδει καλύτερα στις πιο χαμηλές θερμοκρασίες και πετυχαίνει τη βέλτιστη απόδοσή της σ’ ένα ευρύ φάσμα θερμοκρασιών. Αντίθετα η μαλακή γόμα έχει σχεδιαστεί για να αποδίδει καλύτερα σε πιο υψηλές θερμοκρασίες. Πιθανόν δε θα είναι δύσκολο να έρθουν σε θερμοκρασία λειτουργίας τα ελαστικά (warm –up) καθώς πρόκειται για τις δυο πιο μαλακές γόμες της γκάμας και η επιφάνεια της πίστας είναι ιδιαίτερα λεία. Αναμένεται θερμική παραμόρφωση που θα επηρεάσει τις στρατηγικές και το σετάρισμα των μονοθεσίων.

Advertisement

Στο πρώτο κομμάτι της πίστας υπάρχει μια αλληλουχία αλλαγών πορείας που ανεβάζει τη θερμοκρασία της γόμας. Αμέσως μετά τα ελαστικά έχουν την ευκαιρία να αποβάλλουν θερμότητα στη μεγάλη ευθεία ενόσω τα μονοθέσια κινούνται με τέρμα γκάζι για 15 δευτερόλεπτα. Σ’ αυτό το σημείο παράγεται κατά την κίνησή τους αεροδυναμικό φορτίο ίσο με 800kg. Στην πίστα της Yas Marina απαιτούνται μέσες ρυθμίσεις στα πτερύγια των αεροτομών καθότι κυριαρχούν οι μεγάλες ευθείες ενώ δεν υπάρχουν πολλές αλλαγές κατεύθυνσης υπό υψηλή ταχύτητα. Έτσι ποντάροντας στην καλύτερη έξοδο από τις αργές στροφές οι μηχανικοί υιοθετούν πιο μαλακό set – up στο πίσω μέρος για να βελτιστοποιήσουν τη μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση. Αυτό μπορεί όμως να οδηγήσει σε εκτεταμένη φθορά των πίσω ελαστικών. Αν το σετάρισμα στο πίσω μέρος είναι πολύ σκληρό δημιουργείται το αντίθετο πρόβλημα, πολύ σπινάρισμα που επίσης επηρεάζει αρνητικά το προσδόκιμο ζωής των ελαστικών. Πέρυσι η στρατηγική νίκης ήταν αυτή των δυο πιτ στοπ. O Vettel εκκίνησε με τη μαλακή γόμα και έβαλε τη μέση γόμα στον 14ο γύρο και ξανά τη μέση στον 37ο γύρο χωρίς ποτέ να χάσει το προβάδισμα στον αγώνα.

Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών, Paul Hembery σημείωσε μεταξύ άλλων: «Είναι πάντα ευχαρίστηση να επιστρέφουμε στο Άμπου Ντάμπι. Ο φετινός αγώνας είναι πιο σημαντικός απ’ ότι συνήθως καθώς θα κριθεί το πρωτάθλημα οδηγών και θα μοιραστούν διπλοί βαθμοί. Η στρατηγική φυσιολογικά επηρεάζεται από την ασυνήθιστη διαφοροποίηση της πίστας ενόσω πέφτουν οι θερμοκρασίες αφού ο αγώνας ξεκινά αργά το απόγευμα. Το ίδιο συνέβη φέτος και στο Μπαχρέιν όπου επίσης ο αγώνας εκκίνησε αργά το απόγευμα και εξελίχθηκε σ’ έναν από τους πιο συναρπαστικούς και απρόβλεπτους της χρονιάς. Τούτων δοθέντων οι ελεύθερες δοκιμές θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμες καθώς οι ομάδες θα προσπαθήσουν να μαζέψουν όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για το πώς συμπεριφέρονται τα μονοθέσια και με τις δυο γόμες, όχι μόνο υπό διαφορετικά φορτία καυσίμου αλλά και υπό διαφορετικές θερμοκρασίες. Καθότι οι βαθμοί που μοιράζονται είναι διπλάσιοι οι ομάδες που δεν έχουν πολλά να χάσουν μπορούν να επιλέξουν μια αναπάντεχη στρατηγική στοχεύοντας σε μεγαλύτερα οφέλη».

Στο σύνολό τους ομάδες, πιλότοι και μηχανικοί λατρεύουν το συγκεκριμένο αγώνα που διαθέτει μακράν τις καλύτερες εγκαταστάσεις στη F1. Μένοντας στο ατμοσφαιρικό Yas Hotel μέσα στην πίστα οι αγωνιζόμενοι δε χάνουν καθόλου χρόνο σε μετακινήσεις. Είναι ο μοναδικός αγώνας στο καλεντάρι μαζί με του Μπαχρέιν που εκκινεί υπό το φως του ήλιου και ολοκληρώνεται υπό το φως των προβολέων. Έχει φορά αντίθετη των δεικτών του ρολογιού, όπως άλλωστε και τα σιρκουί Μαρίνα Μπέι (Σιγκαπούρη), Ώστιν (ΗΠΑ) και Ιντελάγκος (Βραζιλία).

Απευθείας μετάδοση στην τηλεόραση!
Το GP του Άμπου Ντάμπι θα μεταδοθεί απευθείας στις 14:10 το μεσημέρι την Κυριακή. Στη Γιας Μαρίνα θα μεταβεί 5μελής αποστολή του Alpha για να καλύψει όλα τα τεκταινόμενα στα πάντοκ και τις δηλώσεις των πρωταγωνιστών πριν το σβήσιμο των κόκκινων φώτων.
Εσείς μπορείτε να παρακολουθήσετε στο F1 Countdown στις 14:10 όσα κατέγραψε η κάμερα αλλά και ένα μοναδικό αφιέρωμα στην μονομαχία Hamilton-Rosberg στους προηγούμενους 18 αγώνες.

Στην ενότητα του αυτοκινήτου ξεχωρίζει η πρεμιέρα του νέου Smart αλλά και η ετήσια παρουσίαση του ημερολογίου της Pirelli. Η απευθείας μετάδοση του αγώνα θα ξεκινήσει στις 15:00 (Alpha, OTE).

GP Άμπου Ντάμπι
 
Μήκος διαδρομής: 5554m
Ρεκόρ γύρου: 1:40.279 Vettel, Red Bull, 2009
Μέση ταχύτητα γύρου: 190 km/h
Τέρμα γκάζι: 73% του γύρου
Αλλαγές σχέσεων: 68 στο γύρο.
Γύροι: 55
Απόσταση: 305.355km
Ταχύτητα διέλευσης από τα πιτ: 80km/h δοκιμές, αγώνας
Αριθμός στροφών: 21 (12 αριστερές, 9 δεξιές)