Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Video: H συνέντευξη Montezemolo στη RAI

Ελλάδα 16:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Video: H συνέντευξη Montezemolo στη RAI

ΝΕΑ

Video: H συνέντευξη Montezemolo στη RAI

ΝΕΑ

Την πρώτη του συνέντευξη έδωσε στη RAI ο Montezemolo ως πρώην, πλέον, πρόεδρος της Ferrari. Και είπε πολλά!

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΑΚΗ ΤΕΜΠΕΡΙΔΗ (twitter.com/theworldoffroad)

Ο Montezemolo μίλησε. Και το έκανε στην πιο δημοφιλή εκπομπή της ιταλικής τηλεόρασης, που φέρει τον τίτλο Porta a Porta (Πόρτα – Πόρτα) με οικοδεσπότη μια παλιά καραβάνα της ιταλικής τηλεόρασης, τον Bruno Vespa.

Να θυμίσουμε ότι μετά από 23 χρόνια, ο Montezemolo παραιτήθηκε από Πρόεδρος της πιο διάσημης μάρκας αυτοκινήτων την περασμένη Δευτέρα, την ίδια ημέρα δηλαδή που ο μητρικός όμιλος Fiat Chrysler Automobiles εισήχθηκε στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

Advertisement
Advertisement

Στη μία ώρα περίπου που διήρκεσε η συνέντευξη, ο δημοσιογράφος προσπάθησε να ξεδιπλώσει την προσωπικότητα του Montezemolo και να τον κάνει να θυμηθεί μία μεγάλη καριέρα η οποία διήρκεσε συνολικά τέσσερις δεκαετίες. Ειδικά σε μία στιγμή κατάφερε να κάνει τον Montezemolo να δακρύσει!

Στη συζήτηση παρεμβάλλονταν διάφορα βίντεο τα οποία κάλυψαν όλη την ιστορία του Montezemolo στο Μαρανέλο, από το ’74 που ο Enzo Ferrari τον προσέλαβε για team manager μέχρι το ’91 που ανέλαβε πρόεδρος κατ’εντολήν του Gianni Agnelli, από την πρώτη νίκη του Schumacher το ’96 στις αμέτρητες νίκες και στους 14 τίτλους (οδηγών και κατασκευαστών) στην F1, και από την προεδρία της FIAT το 2014 μέχρι τις πρόσφατες απογοητεύσεις στην F1 και το διαζύγιο-σοκ που υποκινήθηκε από – ποιον άλλον; τον Sergio Marchionne.

Σε ένα βίντεο αρχείου από συνέντευξη στην ίδια εκπομπή που είχε μεταδοθεί στις αρχές του ’99, μπορείτε να δείτε τον Montezemolo να καλεί τον Schumacher να μπει στο στούντιο με το μονοθέσιο και λίγο αργότερα οι μηχανικοί της scuderia να κάνουν μία προσομοίωση pit stop σε 3 δευτερόλεπτα! Την ίδια χρονιά η Ferrari πήρε τον πρώτο της τίτλο κατασκευαστών, μετά από 20 χρόνια αστοχίας.

Advertisement

Δείτε εδώ όλη τη συνέντευξη αλλά επειδή είναι στα ιταλικά, σημειώσαμε τις καλύτερες στιγμές της. Να τονίσουμε ότι όποτε ο Montezemolo αναφερόταν στη Ferrari συνέχιζε να χρησιμοποιεί πρώτο πληθυντικό. Του είναι δύσκολο να βγάλει τη στολή του Προέδρου μετά από τόσα χρόνια…

Τι είπε ο Montezemolo…

Advertisement

Για τη Ferrari: είναι ένα κομμάτι της ιταλικής σημαίας. Είναι μία σύνθεση ομορφιάς, μεγάλου πάθους – το πάθος για το κόκκινο χρώμα – είναι κορυφαία τεχνολογία, είναι τα συναίσθημα που αισθάνεσαι ότι την οδηγείς αλλά και το συναίσθημα όταν τη βλέπεις να νικά στους αγώνες. Είναι ένας συνδυασμός που κανένας άλλος κατασκευαστής στον κόσμο δεν διαθέτει. Εγώ έλεγα πάντα ότι στη Ferrari δεν πουλάμε αυτοκίνητα. Πουλάμε ένα όνειρο. Πίσω από κάθε εξαιρετικό προϊόν κρύβονται εξαιρετικοί άνθρωποι. Πίσω από το «πιο ισχυρό brand του κόσμου» κρύβεται πολλή δουλειά!

Για τον Enzo Ferrari: δεν ήταν κακός άνθρωπος, όπως πολλοί πιστεύουν, αλλά είχε την ικανότητα να φέρνει τους ανθρώπους στα άκρα και σε αντιπαλότητα μεταξύ τους με τρόπο «επιστημονικό», ώστε ο καθένας να δίνει τον καλύτερό του εαυτό. Περισσότερο απ’ όλα θυμάμαι ένα πράγμα που μου είχε πει: να δουλεύεις περισσότερο στις καλές στιγμές, όταν κερδίζεις, γιατί μετά ακολουθούν οι κακές στιγμές!

Για τον Gianni Agnelli: τον αγαπούσα πολύ, είναι ένα πρόσωπο στο οποίο χρωστάω πολλά, οπότε θα μπορούσα να μιλάω για μέρες γι’ αυτόν. Δεν κουβαλούσε ποτέ λεφτά πάνω του γι’ αυτό και στην πρώτη μας συνάντηση – όταν ήμουν 18 χρονών – μου ζήτησε να πληρώσω ο ίδιος το δείπνο. Θυμάμαι ακόμη ένα γεγονός από τον Avvocato (δικηγόρο, όπως τον αποκαλούσαν οι Ιταλοί): όταν κερδίσαμε τον πρώτο μας τίτλο οδηγών με τον Schumacher το Νοέμβριο του 2000 στην Ιαπωνία, 21 χρόνια μετά τον τελευταίο μας τίτλο, ήταν ξημερώματα στην Ιταλία. Άκουσα τότε τον Agnelli για πρώτη φορά τόσο συγκινημένο, να κλαίει από χαρά στο τηλέφωνο.

Advertisement

Για την κρίση στη scuderia: μπορεί να μην έχουμε πάρει παγκόσμιο πρωτάθλημα από το 2007, όμως να θυμίσω ότι το 2008 χάσαμε τον τίτλο για ένα βαθμό την τελευταία στιγμή. Το 2009 είχαμε το ατύχημα του Massa, το 2010 και το 2012 παλέψαμε για τον τίτλο με τον Alonso και τον χάσαμε μόνο στον τελευταίο αγώνα. Η απογοητευτική χρονιά είναι φέτος αλλά το σπορ είναι έτσι. Πρέπει να δουλέψουμε πολύ. Υπάρχουν κύκλοι στο σπορ. Είχαμε 6 χρόνια εμείς, μετά η Red Bull και τώρα είναι η εποχή της Mercedes. Με την ευκαιρία να δώσω τα συγχαρητήριά μου στη Mercedes! Φέτος, οι κανονισμοί ας μην ξεχνάμε ότι εισήγαγαν τα υβριδικά αυτοκίνητα, μία τεχνολογία που είναι έξω από την κουλτούρα της Ferrari.

Για το Niki Lauda: είναι πολύ ξεχωριστό παιδί και είμαστε πολύ καλοί φίλοι για χρόνια. Κι εκείνος, όπως και ο Agnelli δεν είχε ποτέ λεφτά πάνω του ενώ φοράει πάντα το ίδια ρούχα εδώ και σαράντα χρόνια. Ήταν πολύ έξυπνος οδηγός, ίσως όχι ιδιαίτερα γρήγορος αλλά είχε μεγάλη αίσθηση του αυτοκινήτου. Υπήρξε ο πρώτος που μπορούσε να ερμηνεύσει το αυτοκίνητο, είχε μεγάλη αίσθηση στον πισινό του, όπως λέγαμε. Θυμάμαι του κάναμε διάφορα αστεία, του αλλάζαμε κάτι πολύ μικρό στο μονοθέσιο για να δούμε αν θα το καταλάβει. Κι εκείνος έκανε ένα γύρο, επέστρεφε στα πιτς και έλεγε στους μηχανικούς: “μα τι κάνατε στο αυτοκίνητο;”

Για το Michael Schumacher: τον φωνάζαμε “Caro Michael” γιατί ήταν caro από κάθε άποψη (η λέξη “caro” στα ιταλικά σημαίνει αγαπητός και ακριβός). Ο Michael ξεχώριζε για δύο πράγματα, πολύ όμορφα: πρώτον, όταν δεν κέρδιζε, δεν έριχνε ποτέ το φταίξιμο στο αυτοκίνητο ή στην ομάδα. Ήταν άνθρωπος – ομάδα. Δεύτερον, ενώ προς τα έξω φαινόταν σκληρός – ένας iron man – είχε τις αδυναμίες του σαν άνθρωπος. Και μέχρι το τέλος ήταν κοντά μας. Όταν το 2009 είχε εκείνο το απίστευτο ατύχημα ο Massa, ήθελα να τον φέρω πίσω. Συναντηθήκαμε στο γραφείο μου για μιάμιση ώρα και για μία ώρα μου αρνιόταν. Μετά γύρισε και μου είπε: «δεν μπροώ να σου λέω όχι γιατί η Ferrari μου έχει προσφέρει πάρα πολλά. ΟΚ, θα επιστρέφω στην πίστα». Δυστυχώς, όταν έκανε την πρώτη δοκιμή αισθάνθηκε ένα πόνο στο λαιμό από ένα ατύχημα με μοτοσυκλέτα (έτρεχε σε σημαντικούς αγώνες μάλιστα αφότου αποσύρθηκε από την F1). Και ο ιατρός του απαγόρευσε να οδηγήσει αυτοκίνητο F1 για 3-4 μήνες.

Για το Felipe Massa: είναι ο μόνος οδηγός στην ιστορία που ήταν παγκόσμιος πρωταθλητής για 12 μόνο δευτερόλεπτα όταν τερμάτισε τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς το 2008, μέχρι που ο Hamilton πέρασε 5ος και πήρε εκείνος τον τίτλο με ένα μόλις βαθμό.

Για το Fernando Alonso: Έχει στενοχωρηθεί πολύ που δεν κατάφερε να πάρει τίτλο με τη Ferrari και να επαναλάβει όσα πέτυχε ο Schumacher μαζί μας. Φεύγει από τη Ferrari, πιστεύω, για δύο λόγους: πρώτον γιατί θέλει να μπει σε νέο περιβάλλον και να αντιμετωπίσει νέες προκλήσεις και δεύτερον γιατί δεν έχει χρόνια μπροστά του να μην κερδίζει πια…

Για το ατύχημα του Bianchi: από το ατύχημα του Lauda στο Νίρμπουργκρινγκ και μετά έγιναν τεράστια βήματα στην παθητική ασφάλεια, όμως οι αγώνες έχουν πάντα το στοιχείο της επικινδυνότητας. [Σχετικά με το ατύχημα στη Σουζούκα]: αυτό το τρακτέρ δεν μπορούσε και δεν έπρεπε να είναι εκεί

Για την απομάκρυνσή του από τη Ferrari: Όλα έγιναν βιαστικά, λόγω της επικείμενης εισόδου στη Wall Street. Η ανάγκη να έχουν μία Ferrari πιο μέσα στον όμιλο επιτάχυνε τις διαδικασίες. Dεν μου άρεσε πολύ ο τρόπος που έγινε αυτό αλλά έτσι είναι η ζωή. Ο ιδιοκτήτης μιας εταιρίας μπορεί να παίρνει τέτοιες αποφάσεις. Είχα πάντα ιδιαίτερες σχέσεις με την οικογένεια Agnelli και έκανα κάτι πολύ σημαντικό για εκείνους το 2004 όταν μου ζήτησαν και ανέλαβα Πρόεδρος της FIAT σε μία δραματική στιγμή για την εταιρία, όταν ήταν στα πρόθυρα χρεωκοπίας. Ένα ευχαριστώ περισσότερο θα το περίμενα από εκείνους αλλά είμαι καλά κι έτσι.

Για τον εαυτό του ως πρόεδρο της Ferrari: εγώ διοίκησα τη Ferrari πιο πολύ σαν επιχειρηματίας παρά σαν μάνατζερ γιατί πιστεύω ότι μία εταιρία με τέτοια χαρακτηριστικά έχει ανάγκη από τέτοιους είδους διοίκηση.

Οι γνώστες της ιταλικής μπορούν να δουν όλη τη συνέντευξη του Montezemolo, πατώντας ΕΔΩ.