Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Seat Leon TGI (φυσικό αέριο)

Ελλάδα 13:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε το Seat Leon TGI (φυσικό αέριο)

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Seat Leon TGI (φυσικό αέριο)

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το Seat Leon 1.4lt/110PS TGI  χρησιμοποιεί για καύσιμο φυσικό αέριο (CNG) με κόστος 5 ευρώ/100km και χωρίς κανένα συμβιβασμό στη χρήση.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Θεωρούμε το νέο Leon -όπως έχουμε ξαναγράψει-την καλύτερη επιλογή στην κατηγορία με κορυφαία σχέσης αξίας – τιμής. Απαλλαγμένο από τα όποια θέματα αισθητικής υπήρχαν στο παρελθόν και εκμεταλλευόμενο πλήρως την τεχνολογία του γκρουπ VAG το νέο Leon δομημένο σ’ ένα άκαμπτο πλαίσιο είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση. Στη βενζινοκίνητη έκδοση των 1.4lt/122PS διαθέτει σπορ χαρακτήρα που παραμένει αναλλοίωτος στην έκδοση TGI με το φυσικό αέριο όπου η ιπποδύναμη μειώνεται κατά 12PS.

Η μετατροπή είναι εργοστασιακή και τα μέρη που έχουν υποστεί αλλαγές είναι: πολλαπλή εισαγωγής, έμβολα, πείροι εμβόλων και μπιέλες, εκκεντροφόροι, βαλβίδες, οδηγοί και στεγανοποιητικά βαλβίδων, καταλύτης, μπεκ βενζίνης, υπερσυμπιεστής turbo, χρονισμός ανάφλεξης. Επιπλέον έχουν προστεθεί τα απαραίτητα εξαρτήματα για την τροφοδοσία με CNG. Οι δυο δεξαμενές φυσικού αερίου (χωρητικότητας 48.5lt έκαστη) βρίσκονται στο χώρο αποσκευών ο οποίος έχει μειωθεί κατά 95lt από τα 380lt στα 275lt.

Advertisement
Advertisement

Οι δεξαμενές χωρούν 15kg καυσίμου, η ποσότητα του φυσικού αερίου μετριέται σε βάρος γιατί είναι συμπιεσμένο. Συμπιέζεται εύκολα λόγω μικρής πυκνότητας η οποία οφείλεται στο μεθάνιο. Η πίεση στη δεξαμενή φτάνει τα 200 bar. Εξερχόμενο από τη δεξαμενή το αέριο εκτονώνεται, η πίεση πέφτει και αντίστοιχη είναι η πτώση της θερμοκρασίας. Αυτό έχει ως συνέπεια στις ακραία χαμηλές θερμοκρασίες να απαιτείται η χρήση βενζίνης, τουλάχιστον στο ξεκίνημα. Ο εν λόγω κινητήρας λειτουργεί φυσικά και με βενζίνη υπάρχει ρεζερβουάρ 50lt και η συνολική συνδυαστική αυτονομία φτάνει τα 800km. Στο ταμπλό του αυτοκινήτου υπάρχουν δείκτες και για τα δυο ρεζερβουάρ. Η αύξηση στο βάρος του αυτοκινήτου φτάνει τα 150kg.

Η κατανάλωση που καταγράψαμε εντός πόλης χρησιμοποιώντας φυσικό αέριο, ήταν στα 5kg/100km. Με την τιμή 1 kg φυσικού αερίου στο ένα ευρώ, το κόστος καυσίμου είναι 5 ευρώ/100km. Τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσεως που έχουμε καταγράψει είναι τα Panda, Corsa, Aveo με τον diesel 1.3lt και κόστος περί τα 6 ευρώ/100km. Το φυσικό αέριο είναι πιο οικονομικό γιατί η ανάμιξη αεριών είναι πιο ομοιογενής άρα η καύση πιο αποδοτική. Επιπλέον η αντικροτική του ικανότητα είναι υψηλότερη της βενζίνης εξ’ ου και η μέγιστη ισχύ διατηρείται σε ευρύ φάσμα στροφών. Τέλος, έχει μεγαλύτερη θερμογόνο δύναμη 1 kg CNG αντιστοιχεί σε 1,3 lt diesel και σε 1,5 lt βενζίνης. Με το ρεζερβουάρ φυσικού αερίου χωρητικότητας 15kg διανύσαμε 285km.

Advertisement

Μετά το Leon χωρίς να γίνει αντιληπτό άρχισε να καίει βενζίνη. Στο ταμπλό του αυτοκίνητου υπάρχουν δείκτες και για τα δυο καύσιμα, η έναυση γίνεται με φυσικό αέριο αν δεν έχει στο ρεζερβουάρ, χρησιμοποιείται βενζίνη. Επίσης το όλο σύστημα συνεργάζεται αρμονικά με το Start & Stop. Η λειτουργία του κινητήρα όταν καίει φυσικό αέριο είναι ακόμη πιο πολιτισμένη, από την ήδη πολύ καλή όταν καίει βενζίνη. Αυτή τη στιγμή στο λεκανοπέδιο της Αττικής υπάρχουν 6 πρατήρια που πωλούν φυσικό αέριο αλλά υπάρχει μια δυναμική να αυξηθεί αυτός ο αριθμός καθώς οι εταιρείες επενδύουν σ’ αυτό τον τομέα.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:  1395 cc
Ισχύς: 110 /4800 – 6000 PS/rpm
Ροπή:  20.4 /1400 – 4000 kgm/rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 194 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 10,9 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 7,1 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2 : 94 gr/km
Διαστάσεις: 4.263 x 1.816 x 1.459 mm
Βάρος: 1.359 kg
Χώρος αποσκευών: 275 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Τιμή: 20.050 € (18.590€ με απόσυρση)

 

Advertisement