Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Δανία: Οδηγούμε τα Audi με τους νέους V6 TDI

Ελλάδα 16:17
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

LIVE από Δανία: Οδηγούμε τα Audi με τους νέους V6 TDI

ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Δανία: Οδηγούμε τα Audi με τους νέους V6 TDI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ταξιδεύουμε έως την Κοπεγχάγη για να μάθουμε το μέλλον των πετρελαιοκινητήρων και οδηγούμε πρωτότυπα Audi με τους νέους V6 TDI με το ηλεκτρικό turbo!

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΔΑΝΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ (nima244@gmail.com)

Η Audi συμπληρώνει 25 χρόνια από τότε που παρουσίασε το πρώτο της μοντέλο με κινητήρα TDI (το Audi 100 TDI με 120 PS) και το γιορτάζει ανάλογα με μία παρουσίαση με τεχνολογικό προσανατολισμό. Σήμερα, το 40% από τις πωλήσεις της εταιρείας είναι εκδόσεις diesel και μέχρι το 2030 οι ειδικοί εκτιμούν πως το 40% των αυτοκινήτων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο θα έχει «υβριδοποιηθεί».

Βλέπετε, το ενδιαφέρον μπορεί να μονοπωλείται από τα ηλεκτρικά, αλλά οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν έχουν πει ακόμη την τελευταία τους κουβέντα. Για την ακρίβεια έχουν πολλά ακόμη να πουν μιας και υπάρχουν πολλά περιθώρια εξέλιξης, όπως μας λένε αυτή την ώρα οι ειδικοί της Audi στο Μάλμε, αφότου διασχίσαμε την εντυπωσιακή γέφυρα για να περάσουμε στα νότια της Σουηδίας.

Advertisement
Advertisement

Στην ευρύτερη περιοχή οδηγούμε διάφορες εκδόσεις, από το ανανεωμένο A7 Sportback 3.0 TDI (από 218 έως 326 PS) έως το A8 4.2 TDI (385 PS), με το ενδιαφέρον να είναι στραμμένο στα δύο «πρωτότυπα» A6 TDI και RS5 TDI. Φαινομενικά τα δύο Audi μοιάζουν συνηθισμένα αλλά κάτω από το καπό τους έχουν από ένα πρωτότυπο V6 κινητήρα TDI με το σύστημα υπερτροφοδότησης να συμπληρώνεται από ηλεκτρικό συμπιεστή (φανταστείτε κάτι σαν «ηλεκτροκομπρέσορας»), βελτιώνοντας την απόκριση και συμπληρώνοντας την λειτουργία του όλου συστήματος στις χαμηλές στροφές. Μάλιστα, οι ειδικοί στο Audi Workshop μας τονίζουν πως στα επόμενα χρόνια θα βλέπουμε όλο και περισσότερα εξαρτήματα των κινητήρων να «υβριδοποιούνται», ενώ από το νέο έτος θα δούμε και υβριδική έκδοση (πιθανότατα του νέου Α6), την 3.0 V6 TDI e-tron με 375 PS και καθαρή ηλεκτροκίνηση για περίπου 50 km.

Upd: Σε μία συμπαθητική πίστα οδηγούμε το A6 TDI με μονό turbo που αποδίδει 326 PS και 66,3 kgm ροπής, καθώς και το ισχυρότερο RS5 με διπλό turbo με 385 PS και 76,5 kgm ροπής. Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει ένας επιπλέον ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής, ο οποίος τροφοδοτείται με ενέργεια από ανεξάρτητο δίκτυο 48V και έξτρα μπαταρία λιθίου-ιόντων. Ποιο το αποτέλεσμα; Εντυπωσιακό γέμισμα της ροπής από το ρελαντί και πρακτικά μηδενικό lag με απίστευτο τράβηγμα και καταπληκτικό ήχο. Κάτι που αποτυπώνεται και στις επιδόσεις με το RS5 να χρειάζεται λιγότερο από 4 sec για το 0-100! Τέλος, να πούμε πως τα πρώτα μοντέλα παραγωγής με τους καινοτόμους V6 θα κυκλοφορήσουν στη ευρωπαϊκή αγορά στα επόμενα χρόνια.