Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Mercedes W05: Το ομορφότερο μονοθέσιο έως τώρα (updated)

Ελλάδα 1:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Mercedes W05: Το ομορφότερο μονοθέσιο έως τώρα (updated)

FORMULA 1

Mercedes W05: Το ομορφότερο μονοθέσιο έως τώρα (updated)

FORMULA 1

Λίγα λεπτά πριν αρχίσουν οι πρώτες χειμερινές δοκιμές εξέλιξης για το 2014, η Mercedes AMG παρουσίασε το νέο της μονοθέσιο, την W05! Και από την πρώτη ματιά, κερδίζει τη μάχη της εμφάνισης σε σχέση με όσα έχουμε δει έως τώρα. ΤΩΝ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ/ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ

Advertisement
Advertisement

Είναι το πέμπτο μονοθέσιο στη σύγχρονη ιστορία του Γερμανού κατασκευαστή στη F1, που ξεκίνησε το 2010 με την εξαγορά της Brawn και την μετατροπή της σε Mercedes F1.

Η W05 φέρει κινητήρα Mercedes υβριδικό, υπερτρφοδοτούμενο με κυβισμό 1.6lt, V6 συνεπικουρούμενο από δυο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 760PS.

Για τη γερμανική ομάδα θα οδηγούν φέτος ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2008, Lewis Hamilton και ο Nico Rosberg.

Advertisement
Advertisement

Η αποχώρηση του Ross Brawn από τα ηνία της ομάδας, έχει φέρει τον Toto Wolff επικεφαλής στο επιχειρησιακό κομμάτι και τον Paddy Lowe επικεφαλής στο τεχνικό κομμάτι. Σε ρόλο μη εκτελεστικού αντιπροέδρου παραμένει ο Niki Lauda.

Ο Wolff δήλωσε: «Είναι πάντα συναρπαστικό να αποκαλύπτεις ένα νέο μονοθέσιο, ειδικά στο ξεκίνημα αυτής της σεζόν. Το νέο μας ασημί βέλος, είναι αποτέλεσμα της κοινής αντίληψης της ομάδας μηχανολογίας μας. Θέλω να συγχαρώ και να ευχαριστήσω κάθε μέλος της ομάδας μας στο Μπράκλεϊ και το Μπρίξγουορθ, που δούλεψαν σκληρά για αυτό το μονοθέσιο και το κινητήριο σύνολο. Είναι αποτέλεσμα πολυετούς σκληρής δουλειάς. Όμως η περιπέτεια μόλις τώρα ξεκινά. Έχουμε μία χειμερινή περίοδο με πολλή δουλειά αλλά και μία μακρά σεζόν όπου η αξιοπιστία θα είναι πολύ σημαντική. Οι Lewis και Nico είναι πεινασμένοι για επιτυχίες και είμαι σίγουρος πως η σταθερότητα στην οδηγική μας σύνθεση και η δουλειά που έχουν κάνει οι οδηγοί μας και τον χειμώνα, θα αποδώσουν καρπούς. Έχουμε θετικές βάσεις με την περυσινή δεύτερη θέση στη βαθμολογία. Ξεκάθαρος στόχος μας είναι να είμαστε ακόμα καλύτεροι, σε κάθε αγώνα του 2014»!

Advertisement

Αναφερόμενος στις απαιτήσεις των νέων κανονισμών, ο επικεφαλής του τεχνικού τομέα, Paddy Lowe, σχολίασε: «Οι φετινές αλλαγές είναι ίσως οι μεγαλύτερες στην ιστορία της F1 και το εφαλτήριο μίας νέας εποχής για το σπορ. Από τεχνικής αλλά και από αγωνιστικής πλευράς, είναι μία απίστευτα συναρπαστική περίοδος. Εισάγουμε τεχνολογίες που δεν αφορούν μόνο στο αγωνιστικό κομμάτι αλλά γενικά στην αυτοκίνηση. Η είδηση είναι πως έχουμε βελτιώσει την αποτελεσματικότητα του κινητήριου συνόλου και το γεγονός πως με τα προηγμένα υβριδικά μας συστήματα, θα μπορούμε να ολοκληρώσουμε έναν αγώνα έχοντας χρησιμοποιήσει μόνο 100 kg καυσίμου, στέλνει ένα σπουδαίο μήνυμα. Το νέο μονοθέσιο είναι κομψό αλλά παραμένει επιθετικό στο σχεδιασμό. Όπως συνήθως συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις, η ομορφιά του δεν περιορίζεται στην εξωτερική του εμφάνιση. Η μηχανολογία εντός του, είναι καινοτόμα και ευφυής. Η ομάδα μας μπορεί δικαίως να είναι υπερήφανη για τη δουλειά που έχει κάνει έως τώρα πάνω στη W05, κανείς μας όμως δεν έχει αυταπάτες, θεωρώντας πως δεν έχουμε ακόμα περισσότερη να κάνουμε μέχρι τον πρώτο αγώνα της σεζόν, σε έξι εβδομάδες από τώρα».

Η W05 ξεκινά σήμερα δοκιμές στη Χερέθ με τον Lewis Hamilton στο τιμόνι. Ο Βρετανός που από φέτος θα έχει το #44 στο μονοθέσιο του, τόνισε για τη W05: «Ήταν συναρπαστικό να βλέπεις το μονοθέσιο να δημιουργείται βήμα, βήμα και να το ακούς για πρώτη φορά στην πίστα, όπως συνέβη τη προηγούμενη Παρασκευή στο Σίλβερστοουν. Δείχνει φανταστικό, επιθετικό αλλά και εκλεπτυσμένο. Ανυπομονώ να βιώσω την οδηγική αίσθηση του νέου κινητήριου συνόλου, να ακούσω τον ήχο του από το κόκπιτ και να συγκρίνω τη δουλειά που έχουμε κάνει με εκείνη του ανταγωνισμού. Είναι η σεζόν με τις περισσότερες άγνωστες παραμέτρους που έχω ζήσει στην καριέρα μου και νομίζω πως αυτό μας εξιτάρει όλους. Είναι η δεύτερη σεζόν μου στη Mercedes και έχω πλέον εγκλιματιστεί πλήρως. Θέλουμε να καρπωθούμε της εξαιρετικής σχέσης που έχουμε χτίσει. Θα είναι όμως μία χρονιά μάθησης για όλους. Αυτά τα μονοθέσια έχουν τόση τεχνολογία και τόσες πληροφορίες που πρέπει να λαμβάνεις και να αξιολογείς, που θα είναι μεγάλη πρόκληση τόσο για εμάς τους οδηγούς, όσο και για τους τεχνικούς».

Advertisement

Από την πλευρά του, ο Nico Rosberg που ξεκινά την πέμπτη σεζόν συνεργασίας του με τη Mercedes και θα έχει το #6 στο μονοθέσιο του, δήλωσε: «Ανυπομονώ για το πρώτο κανονικό τεστ με το νέο μονοθέσιο. Ήταν έντονος χειμώνας καθώς φέτος όλα είναι πιο περίπλοκα με όλες αυτές τις νέες τεχνολογίες. Νομίζω όμως πως εκσυγχρονίζουν το σπορ. Επικεντρώνονται στην οικονομία καυσίμου μέσω της χρήσης υβριδικών συστημάτων, πράγμα που νομίζω θα δώσει νέο ενδιαφέρον».

MERCEDES W05 ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Σασί
Mονοκόκ   Από ίνες άνθρακα, κυψελοειδούς διατομής
Εμπρός Ανάρτηση   Διπλά ψαλίδα από ανθρακόνημα, ράβδοι στήριξης και περιστροφικές βάσεις (rockers)
Πίσω ανάρτηση   Διπλά ψαλίδα από ανθρακόνημα, ράβδοι ώσης και περιστροφικές βάσεις (rockers)
Αποσβεστήρες   Penske
Ζάντες   Από ενισχυμένο κράμα μαγνησίου
Ελαστικά   Pirelli
Φρένα   Δίσκοι και τακάκια από ανθρακόνημα, πίσω φρένα by-wire
Δαγκάνες φρένων   Brembo
Ηλεκτρονικά   FIA στάνταρ ECU, έλεγχος από McLaren Electronic Systems (MES)
Λιπαντικά και υγρά   PETRONAS Tutela
Advertisement

Μετάδοση

 
Κιβώτιο   8τάχυτο + όπισθεν με κέλυφος περίβλημα από ανθρακόνημα

Διαστάσεις

Μήκος   4800mm
Πλάτος   1800mm
Ύψος   950mm
Βάρος   691 kg

Mercedes-Benz PU106A Hybrid Technical Specification

Μονάδα ισχύς

 
Κωδικός:   Mercedes-Benz PU106A Hybrid
Βάρος:   145 kg
Κινητήρες, περιφερειακά:   Εσωτερικής καύσεως (ICE)
Ηλεκτροκινητήρας Motor Generator Unit – Kinetic (MGU-K)
Ηλεκτροκινητήρας Motor Generator Unit – Heat (MGU-H)
Μπαταρίες Energy Store (ES)
Υπερτρφοδοότης (TC)
Έλεγχος ηλεκτρονικών (CE)
Αριθμός μονάδων ισχύος:   5/σεζόν/οδηγό

 
Εσωτερικής καύσεως (ICE)

 

Χωρητικότητα:

   

1.6 litres

 

Κύλινδροι:   6
Περιεχόμενη γωνία V:   90
Βαλβίδες:   24
Όριο περιστροφής:   15,000 rpm
Ροή καυσίμου:   100 kg/hour (above 10,500 rpm)
Ψεκασμός:   Άμεσος με υψηλή πίεση (max 500 bar) ένας εγχυτήρας/ κύλινδρο,
Υπερτροφοδότης:   Μονός συμπιεστής και τουρμπίνα ίδιου άξονα
Max rpm πτερωτής:   125,000 rpm

Σύστημα ανάκτησης ενέργειας

Energy Recovery System

Αρχιτεκτονική:   Συνδυασμένο σύστημα με Ηλεκτροκινητήρες – Γεννήτριες
Μπαταρίες:   Lithium-Ion βάρους 25 kg
Αποθήκευση ενέργειας ανά γύρο:

 

  4 MJ
Όριο στροφών MGU-K:   50,000 rpm
Mέγιστη ισχύ MGU-K:   120 kW (161 hp)

 

Καύσιμο   PETRONAS Primax
Λιπαντικά   PETRONAS Syntium