Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Κατανάλωση στο… πράσινο από τη Volvo

Ελλάδα 23:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Κατανάλωση στο… πράσινο από τη Volvo

ΝΕΑ

Κατανάλωση στο… πράσινο από τη Volvo

ΝΕΑ

Εντυπωσιακό περιορισμό στην κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων υπόσχεται η σουηδική μάρκα για τα δεδομένα της κατηγορίας των μεσαίων πολυτελών μοντέλων. Πρόσφατα πήραμε στη Γαλλία την πρώτη γεύση από τη νέα γενιά κινητήρων Drive-E. Πρόκειται για 4κύλινδρα σύνολα βενζίνης και πετρελαίου, με κοινή χωρητικότητα (1.969 cc) και βέβαια υπερτροφοδότηση.

Advertisement
Advertisement

Στην περίπτωση μάλιστα του νέου S60 T6 με κομπρέσορα και turbo, έχουμε το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας (χωρίς υβριδικό σύστημα) που η αναλογία ίππων ανά g. CO2 υπερβαίνει το 2/1! Συγκεκριμένα, ο 2λιτρος βενζίνης αποδίδει 306 PS και σε συνδυασμό με το νέο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο εκπέμπει στο περιβάλλον 149 g. CO2 ανά km (μεικτή κατανάλωση 6,4 lt/100 km). Την ίδια στιγμή δε γίνονται υποχωρήσεις στις επιδόσεις, καθώς το μεσαίο sedan της Volvo επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 5,9 sec.

Οι μηχανολόγοι της Volvo εργάζονταν επί 6 χρόνια πάνω στο συγκεκριμένο project, γνωρίζοντας ότι η δημιουργία ισχυρών κινητήρων από μικρό κυβισμό είναι «μονόδρομος» στη σύγχρονη αυτοκίνηση. Οι πετρελαιοκινητήρες φέρουν την τεχνολογία i-ART, η οποία παρακολουθεί μέσω μικροϋπολογιστών την πίεση ψεκασμού σε κάθε έναν από τους τέσσερις κυλίνδρους. Έτσι ψεκάζεται μόνο η απαραίτητη ποσότητα καυσίμου σε κάθε κύκλο καύσης.

Πρώτος diesel στην οικογένεια Drive-E είναι ο D4, με 181 PS και 40,8 kgm ροπής. Από κοινού με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο καταναλώνει 3,8 lt/100 km και εμφανίζει εκπομπές ρύπων 99 g/km, τόσο στο S60 όσο και στο V60 (στην έκδοση με τις ζάντες 17 ιντσών). Έτοιμος είναι και ο Τ5 βενζίνης, με ισχύ 245 PS και ροπή 35,7 kgm (38,7 kgm με overboost). Στο S60 προσφέρει μέση κατανάλωση 5,9 lt/100 km και εκπομπές ρύπων 137 g/km. Μέσα στην επόμενη διετία θα λανσαριστούν και οι επόμενοι Drive-E κινητήρες. Ο Τ3 με 151 PS και 27,5 kgm ροπής, ο Τ4 με 190 PS και 30,6 kgm (33,6 kgm με overboost), ο D2 με 120 PS (25,5 kgm), ο D3 με 150 PS (32,6 kgm) και ο D5 με 231 PS (49 kgm).

Advertisement
Advertisement

Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι η τεχνολογία Drive-E επιτρέπει στους κινητήρες αυτούς να αποτελέσουν μέρος υβριδικού συστήματος χωρίς μετατροπές. Το μικρό τους μέγεθος καθιστά εφικτή την τοποθέτηση ηλεκτρικού μοτέρ είτε στο εμπρός είτε στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Όπως αποκάλυψαν στελέχη της Volvo στο NewsAuto.gr, εξελίσσεται υβριδικό σύστημα με δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο ένας θα είναι ενσωματωμένος στο 2λιτρο κινητήρα εσωτερικής καύσης και ο δεύτερος θα βρίσκεται στον πίσω άξονα. Έτσι, τα συγκεκριμένα μοντέλα θα προσφέρουν κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Πέρα από τα S60 και V60, τα οφέλη των κινητήρων Drive-E θα εκμεταλλευτούν άμεσα και τα XC60, XC70 και S80. Οι παραγγελίες θα αρχίσουν στην Ευρώπη τον Οκτώβριο και οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται πριν τα τέλη του έτους. Η νέα γενιά του XC90 – θα αποκαλυφθεί εντός του 2014 – θα έχει στην κορυφή της γκάμας της plug-in υβριδική έκδοση με κινητήρα βενζίνης και βέβαια τετρακίνηση.