Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Επέτειος για το Seat 600

Ελλάδα 9:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Επέτειος για το Seat 600

ΝΕΑ

Επέτειος για το Seat 600

ΝΕΑ

Πριν από μερικές ημέρες και συγκεκριμένα στις 31 Ιουλίου, η ισπανική εταιρία γιόρτασε μία ημερομηνία ορόσημο στην ιστορία της – τη 40η επέτειο από τη παραγωγή του τελευταίου Seat 600. ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/SeitanF1)

Advertisement
Advertisement

Το τελευταίο 600 λοιπόν, πέρασε στις 31/7/1973 τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της Ζόνα Φράνκα στη Βαρκελώνη. Ήταν ένα αυτοκίνητο που σηματοδότησε μία κρίσιμη καμπή της Ισπανικής κοινωνίας, δεδομένου ότι υπερασπίστηκε την έναρξη του θεσμού της ιδιοκτησίας αυτοκινήτου. Ουσιαστικά, είναι το μοντέλο που συνέβαλε στην εκκίνηση της αυτοκίνησης στην Ισπανία, κατά την διάρκεια των ετών της αργής ανάκαμψης μετά τον Ισπανικό Εμφύλιο Πόλεμο.

Η άφιξη του το 1957 αποτέλεσε κοινωνικό φαινόμενο. Το παρατσούκλι του ήταν «μικρή μπάλα» και κόστιζε περίπου 63.000 πεσέτες. Στα 16 χρόνια παραγωγής του, κατασκευάστηκαν περίπου 800.000 αυτοκίνητα.

Αρχικά το Seat 600 ήταν εξοπλισμένο με κινητήρα 633cc απόδοσης 18-20 ίππων! Έξι χρόνια μετά, ο κινητήρας αναβαθμίστηκε στα 767cc, με την ισχύ του να ανεβαίνει αρχικά στα 25 άλογα και στη συνέχεια στα 28, στις εκδόσεις D, E και L-Especial, που κατασκευάστηκαν για τα υπόλοιπα δέκα χρόνια ζωής του ιστορικού μοντέλου.

Advertisement
Advertisement

Είχε τελική ταχύτητα 115 km/h και κάλυπτε το χιλιόμετρο από στάση σε 45,5 δευτερόλεπτα, στοιχεία αξιοσημείωτα αν αναλογιστεί κανείς τον κινητήρα που διέθετε. Επιπλέον, η κατανάλωση καυσίμου ήταν 10 lt για κάθε 100km αστικής οδήγησης και 6,5 λίτρα εκτός πόλης, με αυτονομία 461km.

Χαρακτηριστικό της σημασίας του συγκεκριμένου μοντέλου για την ιβηρική χώρα είναι πως το 1970 στην Ισπανία, ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα, ήταν Seat 600.